Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailusäännöt


Kuukauden Parhaat Sekunnit on MTV Oy:n ja MTL:n järjestämä jatkuva tv-mainoskilpailu, joka palkitsee parhaan tv-mainoksen kuukauden ensiesitettyjen mainosten joukosta. Sen tavoitteena on kehittää kotimaisen tv-mainonnan tasoa ja lisätä sen kiinnostavuutta sekä mainostajien, mainonnan suunnittelijoiden että yleisön keskuudessa. Ensimmäinen Kuukauden Parhaat Sekunnit valittiin lokakuussa 1994.

Valinnan suorittaa kuukausittain vaihtuva raati, jossa on neljä mainos-, media- tai digitoimistossa työskentelevää jäsentä. Raatiin kutsutaan ensisijassa mainonnan suunnittelijoita. Kilpailuun osallistuvat automaattisesti kaikki valtakunnallisesti MTV3-kanavalla, Subilla ja/tai AVA-kanavalla ensiesitetyt tv-mainokset. Kilpailuun ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

Valinnoissa kiinnitetään huomiota seuraaviin tekijöihin:

  • erottuvuus, mieleen jäävyys
  • luovuus, omaperäisyys, idea
  • kyky viestiä haluttua sanomaa
  • toteutus (kuvaus, ohjaus, leikkaus)
  • esiintyjät, lokaatio jne.
  • musiikki, muu äänimaailma

Kilpailu ja sen säännöt tulevat uudistumaan vuonna 2015. Kilpailun uudistumisesta tiedotetaan vuoden 2015 alkupuolella.



Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme