Lanseeraus lähti lentoon

Uusi tuote markkinoille monipuolisella tv-kampanjalla

Selän hyvinvointiin ja painonhallintaan kehitetty tuote, Selätin, lanseerattiin yli odotusten Big Brother -ohjelmassa ja MTV MEDIAn tv-kanavilla loppuvuodesta 2012. Big Brother -ohjelman tuotesijoittelu sekä mittava spottikampanja herättivät runsaasti huomiota ja tekivät tuotteesta hitin. 9000 henkilöä tilasi tuotteen verkkokaupasta.

"Löysimme Tommi Koukosen kanssa ulkomaanmatkalla viime kesänä mielenkiintoisen tuotteen, jonka käyttötarkoitus jäi hieman epäselväksi. Tuote sai meidät kuitenkin innostumaan ja ideoimaan yhdessä asiantuntijoiden kanssa tuotteelle sopivia käyttötarkoituksia suomalaisille kuluttajille", sanoo Risto Särkilahti, Wellmen Oy:stä.

"Onnellisten sattumien ja vahvan yrittämishalun innoittamina rohkenimme edetä ja rekisteröidä tuotteen Suomeen. Liiketoimintamme pääsi käyntiin lokakuussa 2012."

Mittava lanseeraus televisiossa ja promootiokiertue

"Yrityksemme Wellmen Oy:n tavoitteeksi olemme asettaneet, että olemme vuoteen 2014 mennessä yksi Suomen tunnetuimmista hyvinvointialan tuotteita tarjoavista nettikaupoista. Onnistuaksemme tavoitteessamme, halusimme tehdä yhteistyötä Suomen johtavan mediatalon kanssa.

MTV MEDIAlta saimme tuotteen lanseeraukselle räätälöidyn kampanjaehdotuksen, joka sisälsi kahden viikon tuotesijoittelu-näkyvyyden Big Brotherissa sekä monipuolisen katkonäkyvyyden kaikilla MTV MEDIAn kanavilla. Kampanja-aika oli yhteensä viisi viikkoa. Lisäksi järjestimme parikymmentä promotilaisuutta kauppakeskuksissa ja laivoilla."

Selättimestäkin tuli julkkis Big Brotherin avulla

"Big Brotherissa tuotteemme sai runsaasti näkyvyyttä: asukkaat tekivät Selätin-jumpan joka aamu kahden viikon ajan ja lisäksi he tuunasivat päivätehtävänä kukin omat Selättimensä.

Tuotteemme näkyi myös Big Brotherin extralähetyksissä ja verkossa 24/7- palvelussa."

Tilauksia tuli yli odotusten, 9000 tilausta

"Promotilaisuuksista saamamme palautteen perusteella television voima tuotteen liikkeelle panevana voimana on tullut kiistatta esille. Moni haastateltavista muisti tuotteen Big Brother –ohjelmasta tai tv-mainoksistamme.

Kampanjamme toimi yli odotusten. Nettikaupan logistiikkakumppanimme arvioi tuotteen myynniksi noin 2000 kappaletta, mutta myimmekin 9000 kpl.

Olemme kokeilleet myös sosiaalista mediaa ja bannerimainontaa iltapäivälehtien verkkosivuilla, mutta mikään niistä ei ole toistaiseksi tuottanut vastaavanlaista myyntipiikkiä verkkokaupassa kuin MTV MEDIAn kanssa yhdessä tekemä kampanjakokonaisuus.

Haluamme korostaa Tiina Pasasen innostunutta ja asiantuntevaa otetta asiaamme ensi tapaamisesta lähtien. Hänen roolinsa kampanjamme onnistumisessa oli ratkaiseva ja merkityksellinen. Samoin Tony Stepanow BB:n kaupallisena tuottajana toimi roolissaan asiantuntevasti ja asiakaslähtöisesti."

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme