LEGO toteutti ison kisapromootion MTV3 Juniorilla

LEGO

Tanskalainen LEGO toteutti ison kisapromootion MTV3 Juniorilla. Yrityksen tavoitteena on aktivoida ja innostaa lapsia luovuuden kehittämiseen leikin avulla. MTV3 rakensi asiakkaan tavoitteet huomioiden LEGOn kuluttajakilpailulle toimivan markkinointiympäristön. Osallistujamäärä ylitti ennakkoarviot reippaasti.

LEGO

LEGOn 16.4.-20.6.2012 järjestämässä kilpailussa etsittiin Suomen hienointa LEGO-rakennelmaa. Kilpailuun osallistuttiin ottamalla valokuva tehdystä LEGO-rakennelmasta ja lähettämällä kuva kilpailuun. Kilpailusivusto oli MTV3.fin Juniori-kanavan sivulla. Voittaja pääsi perheineen vierailemaan LEGOlandissa, ja matkakertomus julkaistiin elokuussa Juniorin sivulla.

"LEGOn kilpailussa haluttiin kannustaa lapsia ja perheitä tarttumaan yhdessä rakennushaasteeseen. Kampanjan kohderyhmänä olivat sekä LEGOn pääkäyttäjät lapset että hankintapäätöksistä vastaavat aikuiset," kertoo Veli-Pekka Ojamaa mediatoimisto Caratista.

Tavoitteena vahvistaa LEGO-brändin tunnettuutta

"LEGOlle on tärkeää osallistaa ja inspiroida lapsia luovaan rakentamiseen ja leikkiin. Kuluttajakilpailun tavoitteena oli kasvattaa jo varsin tunnetun LEGO-brändin tunnettuutta sekä vahvistaa kuluttajien tunnesidettä LEGOihin", kertoo Ojamaa ja jatkaa:

"Promootion yhteydessä kerrottiin myös markkinoille tulevista uusita LEGO-sarjoista. Kilpailun avulla halusimme jakaa uusia LEGOjen käyttötapoja ja osoittaa, kuinka moneen ne perinteisinä leluina taipuvat."

LEGO

LEGOn kampanjaan kuului tv- ja nettimainontaa sekä promootionäkyvyyttä MTV3 Juniorin osastolla Lapsi-messuilla.

Mainosspotteja esitettiin sekä MTV3 Juniorilla että MTV3:lla. Kisasivuilla oli kilpailun lisäksi aktivoiva äänestys, jossa esiraadin valitsemista osallistujista kuluttajat saivat äänestää suosikkiaan. Myös Katsomossa oli kilpailun mainontaa.

"MTV3 tuntee erittäin hyvin kohderyhmänsä"

Kisaan arvioitiin osallistuvan noin 1000 osallistujaa, sillä kilpailutehtävä oli vaativa. Kisa aktivoi kuitenkin yli 4600 osallistujaa ja sai paljon positiivista palautetta.

"MTV3 tuntee erittäin hyvin kohderyhmänsä ja osaa toteuttaa ideat toimiviksi kampanjaratkaisuiksi. MTV3 laajana mediaympäristönä mahdollisti kampanjan mittakaavalle riittävän suuret puitteet. Iso kiitos kampanjan toteutuksen onnistumisesta kuuluu heille," summaa Ojamaa.

Lue lisää

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme