Liikevaihto kasvussa

Oulu Tours Group uusi ravintolakonseptia

Oulu Tours Group lähti kasvattamaan kahden ravintolansa asiakasmääriä uusille urille paikallisen tv-mainonnan myötä. Molempien ravintoloiden liikevaihdot lähtivät selkeään kasvuun.

”Meillä on Oulussa kaksi ravintolaa Ravintola Rauhala ja Teatteriravintola Toinen Kerros, jotka molemmat tarjoavat ruoka- ja ravintolapalveluiden lisäksi monipuolista ohjelmaa", toteaa toimitusjohtaja Anne Mikkola, Oulu Tours Groupista.

"Aiemmin molemmat ravintolat toimivat pääasiassa tilausravintoloina, mutta nykyään palvelemme aktiivisesti myös yksittäisiä asiakasryhmiä.

"TV-mainonnalla lähdimme laajentamaan ravintoloidemme asiakaskuntaa ja parantamaan niiden tunnettuutta."

Liikeidean muutos markkinoinnin haasteena

”Ravintolakonseptimme muuttuminen tilausravintolasta kaikille avoimeksi ravintolakonseptiksi oli suuri markkinoinnillinen haasteemme, jossa onnistuimme kuitenkin hyvin.”

”Rauhala toimi pitkään pelkästään tilausravintolana. Vuoden 2010 alusta aloimme suuntaamaan kauppaa enemmän myös yksityiselle sektorille."

”Myös Teatteriravintola Toisen Kerroksen toiminta muuttui tilausravintolasta yleiseksi ravintolaksi syksyllä 2012. Jouduimme hakemaan sille myös uusia kohderyhmiä. Teatteriyleisölle se oli entuudestaan tuttu, mutta nuoremmille se oli harvinaisempi tuttavuus.

Liikevaihdon kasvu merkittävää

”Kokemukset paikallisesta tv-mainonnasta ovat todella rohkaisevia. Olemme myös saaneet uusia asiakkaita ja kohderyhmiä lisää reipasta tahtia.”

"Parissa vuodessa on Rauhalan liikevaihto saatu tuplattua ja Teatteriravintola Toisen Kerroksen osalta ensimmäisen viiden kuukauden osalta odotukset ylittyivät reippaasti."

Netti ja sosiaalinen media esille tv-mainokseen

”Televisio on ylivoimainen tunnettuuden rakentamisessa. Mielestäni mielikuva TV-mainonnan kalleudesta on harhaa, pienemmälläkin panoksella voi päästä mainioon tulokseen kunhan tarkasti miettii mainoksen sisällön ja esitysajat.

"Netti ja sosiaalinen media on otettava entistä paremmin huomioon. Meillä on hyviä kokemuksia siitä, että TV ohjaa tehokkaasti kävijöitä nettisivuille ja facebookiin. Niitä kannattaa ehdottomasti tuoda esille omassa mainonnassa."

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme