Luhta haki liikuntahaasteelleen osallistujia laaja-alaisella sisältömarkkinoinnilla

Tavoite: Kannustaa suomalaisia liikkumaan, kasvattaa Luhta-tuotteiden myyntiä.

Mitä tehtiin: Laaja-alaisesti sisältömarkkinointia MTV:n medioissa, lisäksi kuluttaja- ja myymäläpromootioita.

Tulokset: Luhta-tuotteiden myynti kasvoi 70 % Aleksi13-ketjussa ja kampanjan huomioarvot olivat keskivertoa korkeammat.

"Luhta 200h Sports Challenge -haastekampanjamme onnistui yli tavoitteiden kaikilla mittareilla mitattuina. Tärkein kampanjan onnistumisen mittari on luonnollisesti myynti! Luhta-tuotteiden myynti Aleksi13-ketjussa kasvoi yli 70 %", - viestintä- ja markkinointijohtaja Tarja Malinen, Luhta.

Katsomo-video ei ole saatavilla

Case kokonaisuudessaan on esitelty alla:

*********************************************

Kampanjalla saatiin suomalaiset liikkumaan yhdessä

Luhdan liikuntahaastekampanja ”Luhta 200h Sports Challenge” toteutettiin syksyllä 2013. Tavoitteena oli kannustaa suomalaisia liikkumaan yhdessä ystävien tai työkavereiden kanssa kunnosta, iästä ja lajista riippumatta – pilke silmäkulmassa liikunnan iloa jakaen.

”Kilpailutimme Suomen isoimmat mediatalot ja MTV:n tarjoama mediaratkaisu vakuutti monikanavaisuudellaan ja tavoittavuudellaan”, kertoo Tarja Malinen, Luhdan viesintä- ja markkinointijohtaja.

Laaja-alaisesti sisältöyhteistyötä MTV:n medioissa

”Kampanjalle luotiin kampanjasivu avatv.fihin ja sivulle luotiin Luhdan kanssa kampanjaa tukevaa sisältöä ja aktivointeja. Esimerkiksi Keventäjät-palvelun liikuntavalmentaja Timo Hakkarainen jakoi liikuntavinkkejä sivustolla”, kertoo MTV Next -tiimin tuotepäällikkö Samuli Sala.

Markkinointitoimisto ÖÖÖ tuotti kampanjasivulle 200h-tiimiapplikaation, johon haasteeseen osallistuneet tiimit saivat kirjata liikuntasuorituksiaan. Voittajat saivat pääpalkinnoksi VIP-matkan Ylläkselle ja Luhdan vaatteita koko tiimille.

Radio Novalla juontajat Annika Metsäketo ja Sari Seppälä käsittelivät kampanjan sisältöön liittyviä liikunta-aiheita ja arpoivat Luhdan untuvatakkeja lähetyksissä.

Kampanjasta viestittiin laajasti tv-mainonnalla MTV3-, Sub- ja AVA -kanavilla sekä radiospoteilla Radio Novassa. Sekä tv- että radiospoteissa käytettiin esiintyjänä, äänenä Elina Viitasta. Lisäksi MTV:n nettisivuilla pyörivät kampanjan nettibannerit ja artikkelinostot, jotka johdattivat kampanjasivulle.

Kampanjaan liittyi vahvasti myös myymäläpromootiot Aleksi13-liikkeissä.

TV- ja radiotuotannot tehtiin yhdessä DigiPeople Studion kanssa.

Tulokset

”Luhta 200h Sports Challenge -haastekampanja onnistui yli tavoitteiden kaikilla mittareilla mitattuina. TV-kampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti.”

”Tärkein kampanjan onnistumisen mittari on luonnollisesti myynti! Luhta-tuotteiden myynti Aleksi13-ketjussa kasvoi 70 %,” kommentoi Tarja.

Myös kampanjan huomioarvotulokset olivat poikkeuksellisen hyvät verrattuina muihin erikoisratkaisuihin ja ohjelmayhteistöihin.

”Esimerkiksi 84 % TNS Gallupin Mainonnan Atlas -tutkimukseen vastanneista oli sitä mieltä, että ”Luhta 200h Sports Challenge” -kilpailu on Luhta-merkille eduksi. Vastaajien mielestä haaste erottui muusta mainonnasta ja lisäsi kiinnostusta Luhtaa ja Luhdan tuotteita kohtaan”, taustoittaa Sala.

Myös kampanjasivun tulokset olivat loistavat. 200h -applikaatiolla kampanjaan osallistui yli 3 000 tiimiä ja lähes 20 000 osallistujaa merkitsivät liikuntaharjoituksiaan.

Voittajatiimin haastattelu julkaistiin kampanjasivulla ja Radio Novan Konttori-ohjelmasta soitettiin voittajalle.

Viestit läpi sisäisellä markkinoinnilla

Kampanjaa hyödynnettiin myös sisäisen viestinnän toimenpiteenä. L-Fashion Groupin henkilökunnalle järjestettiin oma ”Luhta 200h Sports Challenge”, johon osallistui 40 joukkuetta. Talon oma haaste välitti talon sisällä tietoa kuluttajakampanjan etenemisestä, kannusti liikkumaan ja kasvatti yhteishenkeä”, kertoo Tarja

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme