Luovin menestyksellinen kampanja netissä

Ammattiopisto Luovin menestystarina lyhyesti:

Tavoite: Nostaa Luovin ja ammatillisen eritysopetuksen tunnettuutta.


Luovin mainoskampanja

Mitä tehtiin: Luovia esittelevää musiikkivideota markkinoitiin huippusuositun Young Man, Cash Man -nettiohjelman yhteydessä Katsomossa sekä display-mainonnalla Salatut Elämät -ohjelman nettisivuilla. Kampanja-aika keskellä kesää erottautui edukseen.

Tulokset: Kampanjan tuloksena musiikkivideota on käynnistetty melkein 49 000 kertaa, kun ennen kampanjaa käynnistyksiä oli noin 5000. Myös Luovin nettisivuilla on ollut enemmän kävijöitä kampanjan aikana.

"Olimme siellä missä kohderyhmämmekin. Salkkareiden Young Man, Cash Manin katsojista löytyi meidänkin kirjava sakkimme." - Viestintäjohtaja Susanna Kangas, Ammattiopisto Luovi.

Case kokonaisuudessaan on esitelty alla:

*****************************************************

Luovin menestyksellinen kampanja netissä

Ammattiopisto Luovi on Suomen suurin ammatillinen erityisoppilaitos, joka toimii yli kahdellakymmenellä paikkakunnalla ympäri Suomen. Sen opiskelijoina on nuoria, jotka tarvitsevat opinnoissaan ja työllistymisessään syystä tai toisesta erityistä tukea.

"TV on tullut meille tutuksi mediaksi MTV3:n kautta vuodesta 2008, jolloin teimme ensimmäisen tv-kampanjamme, paikallisesti. Hyvien kokemusten myötä olemme siirtäneet mainontaamme yhä enemmän sähköiseen suuntaan", taustoittaa viestintäjohtaja Susanna Kangas Ammattiopisto Luovista.

Musiikkivideosta innostava idea kampanjalle

Kampanjan tavoitteena oli nostaa Luovin ja samalla myös ammatillisen erityisopetuksen tunnettuutta.

"Kampanjaidea lähti liikkeelle mainostoimistoltamme Työmaalta, joka ehdotti meille musiikkivideon tekemistä perinteisen esittelyvideon sijaan. Ajatus uudenlaisesta lähestymistavasta nappasi heti ja sopi hyvin kohderyhmäämme. Yhteistyö Funksons-bändin kanssa lähti myös hyvään liitoon heti ensimmäisistä tekstiaihioista lähtien", kertoo Susanna.

"Klaffi Tuotannon rautaisella ammattitaidolla saimme tuotettua Kirjava sakki -musavideon, josta välittyi hyvä fiilis ja tekemisen meininki. Video kuvattiin tiloissamme ja siinä esiintyy myös opiskelijoitamme. Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen, kiitoksia vielä Henri Turuselle loistavasta ohjauksesta!"

Näkyvyyttä Katsomossa ja Salkkareiden nettisivulla

"Päivi Sipola Maikkarilta soitti meille keväällä ja kertoi, että Salkkarien pohjalta on tehty vain nettiin ns. spinn-off -sarja Young Man, Cash Man, mikä olisi mitä loistavin ympäristö kampanjallemme", kertoo Susanna.

Yhteistyökumppanuus Young Man, Cash Man -sarjan ympärillä kesti kesäkuun lopusta syyskuun 2013 alkuun sakka. Se sisälsi 15 sekunnin videomainoksen ohjelman sisällä Katsomossa ennen ja jälkeen ohjelman sekä display-mainontaa Maikkarin netissä Salatut Elämät -ohjelman sivuilla (mainosmuotoina paraati ja tapetti). Kaikista mainospaikoista oli ohjaus Luovin musavideoon.

Katso musiikkivideon mainos:

Katsomo-video ei ole saatavilla

"Olimme siellä missä kohderyhmämmekin"

Luovin mainostunnisteille saatiin Katsomossa yli 1,9 miljoonaa näyttöä, ja musiikkivideota on käynnistetty melkein 49 000 kertaa, kun alkukesästä ennen kampanjaa käynnistyksiä oli noin 5000. Myös Luovin nettisivuilla on ollut enemmän kävijöitä kampanjan aikana.

"Voin kyllä todeta, että yhteistyön hinta suhteessa kampanjan tavoittavuuteen oli erinomainen, huomattavasti odotettua parempi", iloitsee Susanna ja jatkaa:

"Mainonta keskellä kesää oli meille täysin uudenlainen lähestyminen kohderyhmäämme. Koimme, että saimme hyvin viestimme läpi. Ja mikä parasta, olimme siellä missä kohderyhmämmekin oli. Salkkareiden Young Man, Cash Manin katsojista löytyi meidänkin kirjava sakkimme. Saamamme palaute on ollut erittäin positiivista, ja sitä on tullut runsaasti."

Nettisarja Young Man, Cash Man oli todellinen menestys Katsomossa, ja ohjelma keräsi reilu 2,3 miljoonaa käynnistystä.

Lue lisää:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme