Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta on lähellä yllättävissäkin paikoissa

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta kampanjoi huumorin keinoin vuoden 2018 jääkiekon MM-kisojen yhteydessä. Tavoitteesta kertoo sen slogan parhaiten: "Älä jää paitsioon, meidän joukkueeseen mahtuu aina!"

Tämän lisäksi käytettiin edellisisistä kampanjoista (2015, 2016) tuttua lausetta: "Elämän pelissä mukana alueesi seurakunnat." Kysyimme Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan tiedottaja Anne Hytöseltä, mitä yhteistyöllä haluttiin saavuttaa:

"Uudistimme mainoksen tähän kampanjaan, ja halusimme tehdä yllättävän, vähän humoristisenkin mainoksen. Halusimme tavoittaa mahdollisimman monenlaisia ihmisiä, joita yhdistää Suomen jääkiekkomaajoukkueen kannustaminen".  

"Tavoitteemme oli kertoa, että seurakunta on lähellä ihmistä, yllättävissäkin paikoissa, ja meiltä löytyy paikka jokaiselle - jokainen on tervetullut", jatkaa Anne.

MTV:n kanssa toteutettuun yhteistyöhön kuuluu ns. Alueleijona-kampanja Etelä-Savon alueella ja sovitut näytöt MTV Katsomossa. Katsomosta kiinnostuneet ohjataan laskeutumissivulle, jossa tulijat toivotetaan tervetulleiksi ja kerrotaan lyhyesti, mitä kaikkea seurakunnan toiminnan piiristä löytyy. 

"Vaikka kampanja on vielä kesken, olemme jo nyt tyytyväisiä tuloksiin. Olemme saaneet paljon positiivista palautetta näkyvyydestämme MTV3-kanavalla - mainoksemme taitaa yllättää ihmiset hyvällä tavalla", kertoo Hytönen tähänastisista kampanjan vaikutuksista ja jatkaa: 

"Laskeutumissivulla ja nettisivuilla yleensäkin näkyy jo hyvää liikettä. Julkaisimme mainosvideon myös Facebook-sivullamme, ja se tavoitti ensimmäisen viikonlopun aikana yli 1000 ihmistä - meille todella hyvä luku. Mainosta on katsottu jo lähes 550 kertaa, ja taas viikonlopun Suomen-pelien aikaan postaamme kampanjan teemalla ja vinkkaamme peleistä, joissa mainos näkyy", päättää Hytönen.

Yhteistyön MTV:n ja asiakasvastaavan kanssa Anne Hytönen kertoo sujuneen aina todella hyvin:"Asiakasvastaavamme Teppo osaa poimia tarjonnasta sellaiset ohjelmat ja/tai kampanjat, joihin seurakunnan toiminnan saa hyvin linkitettyä. Hän myös ymmärtää meidän resurssimme ja osaa tarjota meille sopivia kokonaisuuksia. Viime joulukuussa toteutimme yhteistyössä Hiljenny jouluun -kampanjan, joka sekin sai runsaasti kiitosta ja hyvää palautetta".

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta on syksyksi suunnittelemassa toistakin kampanjaa, mutta suunnittelut ovat vasta alussa. Jatkossa tuomiokirkkoseurakunta pyrkii olemaan mukana myös Aueleijona-kampanjoinnissa.

Lopuksi Hytönen nostaa esille hyvän yhteistyön ja sen toimivuuden: "Meillä oli hyvä tiimi!"


Kiinnostavatko yhteistyömahdollisuudet? Kerromme mielellämme lisää:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme