Ohjelmayhteistyö kasvatti Marli-uutuuden myyntiä

Eckes-Granini Finland Oy Ab oli ohjelmayhteistyökumppanina Marli-tuotemerkillään MTV3:n Päivän sää -ohjelmassa. Kuukauden mittaisessa kampanjassa lanseerattiin uusi Marli-tiivistemehusarja. Yhteistyö kasvatti tuotesarjan myyntiä 85 % verrattuna edeltävään kuukauteen.

Marli

Eckes-Granini Finland Oy Ab on markkinajohtaja Suomen mehumarkkinalla, mutta muutamissa mehusegmenteissä haastajan roolissa markkinakakkosena.

"Tavoitteemme on olla Suomen johtava mehualan yritys, jolla on Suomen tunnetuimmat mehutuotemerkit kuten Marli ja Mehukatti, ja joka säännöllisesti tuo markkinoille kuluttajia kiinnostavia uutuuksia", kertoo markkinointijohtaja Torsti Hurmerinta.

Kampanja osana uuden tuotesarjan lanseerausta

Päivän sää -ohjelmayhteistyökampanja toteutettiin uuden tiivistemehusarjan lanseerauksen ensimmäisenä mediatoimenpiteenä kesäkuussa 2011. Kampanjaan kuului 5 sekunnin alku- ja lopputunniste Kymppiuutisten jälkeen nähtävässä Päivän säässä. Lisäksi näkyvyyttä oli MTV3:n netissä ja tekstikanavalla.

"Kampanjan tavoitteena oli uuden Marli-tiivistemehutuotesarjan tunnettuuden kasvattaminen ja myynnin tukeminen. Kampanjan ja tuotteen kohderyhmänä ovat ostopäätöksistä vastaavat perheenäidit sekä perheet, joissa on jo hieman vanhempia lapsia", sanoo Hurmerinta.

Marli

Myynti kasvoi 85 %

Ohjelmayhteistyön tuloksena tuotesarjan myynti kasvoi kesäkuussa 85 prosenttia toukokuuhun verrattuna.

"Myös tuotesarjan mainonnan tunnettuus (ad awareness) nousi kolmanneksen ohjelmayhteistyökampanjan alettua. Lanseerausvuonna 2011 mainonnan tunnettuus oli korkeimmillaan juuri Päivän sää -yhteistyön aikana", Hurmerinta jatkaa.

Kampanjaa jatketaan tänäkin kesänä

Tuotesarjan vahvempi mediatuki tv:ssä alkoi syksyllä 2011 sarjan laajennettua entisestään. Tv jatkaa päämediana sekä Marli-tiivistemehujen että muiden Marli-tuotemerkkien mediavalikossa myös tänä vuonna. Hyvien kokemusten ja tulosten innoittamana Päivän sää -ohjelmayhteistyötä jatketaan kesällä 2012.

"Yhteistyö MTV3:n kanssa on ollut avointa ja menestyksellistä. Vahvat merkit tukevat toisiaan", Hurmerinta lisää.

Lue lisää

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme