Ohjelmayhteistyö oli menestys

Viking Line oli kumppanina Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa

Viking Line lanseerasi tammikuussa matkansa aloittanutta Viking Grace -alusta ohjelmayhteistyöllä syksyn katsotuimmassa viihdeohjelmassa Tanssii Tähtien Kanssa. Tulokset olivat erinomaiset: Viking Gracen ennakkomyynti ylitti odotukset.

"Olemme aikaisemmin tehneet television puolella katkomainontaa ja tämä kumppanuus oli meille uusi tapa hyödyntää tv-mainontaa," kertoo Viking Linen myynnistä ja markkinoinnista vastaava markkinointijohtaja Anni Kallioniemi.

Viking Linen yhteistyö Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa kesti koko kauden eli syksyn ajan. Yhteistyössä viestittiin uuden Viking Grace -laivan liikennöinnin aloittamisesta Turku-Tukholma-reitillä.

Ohjelmayhteistyö sisälsi näkyvyyttä television lisäksi myös Katsomossa ja MTV3.fissä ohjelman kotisivulla sekä muilla sivuilla. Suoria lähetyksiä hyödynnettiin sekä sisäisessä että sidosryhmille suunnatussa markkinoinnissa.

”Projektin päätavoitteena oli nostaa Viking Linen brändi-imagoa Viking Gracen lanseerauksella. Halusimme viestiä aluksesta myös uusille asiakkaille ja kertoa, että Gracesta löytyy jokaiselle matkustajalle elämyksiä risteilyn eri hetkiin”, taustoittaa Kallioniemi.

Viking Gracen ennakkomyynti ylitti odotukset

Yhteistyöllä onnistuttiin lunastamaan halutut mielikuvat ja sillä saavutettiin hienot tulokset myös myynnin puolella.

Viking Line oli pääyhteistyökumppanina Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa sekä 2012 että 2013.

"Viking Gracen risteilyjen ennakkomyynti ylitti odotuksemme. Pohjoismaissa ei ole ollut tapana kaupallistaa ja markkinoida neitsytristeilyä kuten esimerkiksi Yhdysvalloissa, mutta tämä uusi viesti otettiin todella innostuneesti vastaan ja neitsytristeily myytiin täyteen. Lisäksi koko kevään ennakkovaraustilanne on poikkeuksellisen hyvä jo tässä vaiheessa", iloitsee Kallioniemi ja jatkaa:

"TTK-kampanja oli erittäin tärkeä myös sisäisen hengen nostattamisessa. Olemme saaneet pelkkää positiivista palautetta. Suorat Tanssii Tähtien Kanssa -lähetykset olivat henkilökunnallemme ja sidosryhmillemme ikimuistoisia elämyksiä."

Yhteistyö herätti vahvaa kiinnostusta Viking Graceen

TNS Gallupin tutkimuksen mukaan yhteistyö onnistui erittäin hyvin kaikkien mittareiden osalta. Viking Line muistettiin hyvin ja sen koettiin sopivan ohjelmaan luontevasti. Lisäksi mainonnan toteutuksesta pidettiin ja näkyvyys ohjelmassa vahvisti haluttuja mielikuvia.

Samalla onnistuttiin herättämään kiinnostusta Viking Lineen ja erityisesti uuteen laivaan : Katsojista jopa yli 50 % koki, että kampanja lisäsi kiinnostusta Viking Gracea kohtaan.

(Lähde TNS Gallup, Huomioarvotutkimus)

Luontevaa ohjelmayhteistyötä

Jonna Kippo mediatoimisto PMI:stä painottaa ohjelman ja Viking Linen luontaista yhteyttä: "Sisällön suunnittelun lähtökohtana oli ohjelman ja Viking Linen luonnollinen yhteys, ja viestittäviä asioita olisi voinut olla vaikka kuinka. Kärjeksi valittiin Gracen lanseeraus ja ohjelma toimi näin myös taktisena markkinointivälineenä.”

"Mainostoimiston näkökulmasta asiakkaan brändin kommunikointi Suomen suosituimman viihteen ja sisällön rinnalla on aina positiivinen haaste. Viking Linen Tanssii Tähtien Kanssa -yhteistyössä itse tuotteilla ja elämyksillä oli luonteva keskinäinen yhteys jo valmiiksi. Siksi meidän oli helppo keskittyä molempia yhdistäviin asioihin, eli tanssiin ja viihtymiseen – ja kunnianhimoon olla oman alansa elämysten edelläkävijöitä", kommentoi McCann Worldgroup Helsingin toimitusjohtaja Petteri Lillberg.

Ohjelman vastaava kaupallinen tuottaja Mervi Kinnunen MTV MEDIAsta allekirjoittaa yhteistyön luontevuuden: "Teemallisesti Tanssii Tähtien Kanssa ja Viking Line linkittyivät yhteen luontevasti viihteen ja viihtymisen, tanssin ja musiikin kautta. Ohjelman vetovoimaa hyödynnettiin yhteistyössä todella hyvin."

Katso Viking Linen ohjelmayhteistyötunnisteet:

Katsomo-video ei ole saatavilla

Katsomo-video ei ole saatavilla

Tanssii Tähtien Kanssa tavoitti 73 % suomalaisista syksyn aikana

Tanssi Tähtien kanssa

Tanssii Tähtien Kanssa oli TV:n katsotuin viihdeohjelma syksyllä 2012. Viikkokatsojamäärä kohosi yli 1,2 miljoonaa katsojaan (10+v).

Katselu oli tasaista läpi kauden: Syksyn aikana Tanssii Tähtien Kanssa tavoitti 73 % TV-katsojista eli lähes 3,5 miljoonaa! Ohjelman katselu korostui erityisesti naiskohderyhmissä sekä vanhemmissa miehissä.

"Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmayhteistyö antaa mainostajalle mahdollisuuden hyödyntää suomalaisten rakastaman ohjelman vahvaa laatumielikuvaa tuotteen markkinoinnissa. Tanssii Tähtien Kanssa kerää yhteen kaikki olennaiset kuluttajakohderyhmät ja se on mainostajalle turvallinen, viihteellinen ohjelmaympäristö", painottaa Kinnunen.

Lue lisää

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme