Olvi aktivoi Putous Colan lanseerausta sketsihahmopelillä

TV-ilmiö ja katselumenestys Putous viihdyttää suomalaisia vielä muutaman jakson verran tänä talvena. Putous on kiinnostanut myös mainostaja-asiakkaita, ja yhteistyökumppanuudet ovat olleet täynnä. Yksi ohjelman promootiokumppaneista, Olvi, lanseerasi uuden Putous Cola -tuotteen.

Katsomo-video ei ole saatavilla

Olvin tuoteryhmäpäällikkö Ritva Sinisalo;

Miten Putous Cola on maistunut suomalaisille?

”Putous Colan tilaukset myymälöihin ovat olleet ennusteen mukaiset. Kaupankeskusliikkeet ottivat hyvin tuotteen valikoimiinsa ja konsepti kiinnosti jo sisäänmyyntivaiheessa.

Vielä on aikaista puhua kuluttajien ostotasosta. Vaikka lisätilauksia on tullut myymälöistä, kestää suurien massojen kiertäminen jonkun aikaa.”

Miten kuluttajat ovat kommentoineet uutuutta?

”Uutuus-colan maku on miellyttänyt ja tuotteesta ollaan kiinnostuneita. Olemme ladanneet YouTubeen maistamisvideoita. Instagramissa yksi poika kommentoi, että Putous Cola on ”maailman hienoin keksintö”.

Putous Colaan liittyy vahvasti aktivoiva peli, MTV.fissä. Pelissä pystyi luomaan oman sketsihahmonsa, ja kilpailun voittanut hahmo pääsi koristamaan Putous Cola -tölkkejä. Sketsihahmojen tekeminen oli koko perheen viihdettä. Putous Cola -tölkeistä sai koodeja, jolla omaa hahmoaan sai kehittää.

Lähes 38 000 tehtyä hahmoa kertoo pelin ja tuotteen yhdistämisen onnistumisesta.”

Miten näet virvoitusjuomamarkkinassa Putous Colan kaltaiset erikoistuotteet yleisesti?

”Tuotteiden kysyntään vaikuttaa paljon se, kuinka aktiivinen brändi on muuten markkinalla ja miten sen ympärillä muuten pöhisee. Tuotteen täytyy olla kohderyhmälle haluttu ja kohtuuhintainen. Uskon, että tällainen tuotteen ja aktiviteetin yhdistäminen tulee lisääntymään. Putous-tuotteissa haasteellista on tietysti se, että kyse on kausituotteesta, jolloin logistiset asiat on hoidettava erikoisjärjestelyillä ja erittäin valppaana.”

Putouksen katselu ennätyslukemissa

Putouksen viisi ensimmäistä jaksoa on saanut keskimäärin yli 1,9 miljoonaa katsojaa (sisältää uusinnat ja tallennekatselun). Ohjelman keskikatsojamäärä on noussut neljänneksen viime vuodesta. Innokkaimpia ohjelman katselijoita ovat 10−14-vuotiaat lapset sekä heidän vanhempansa (ikäryhmistä 25−54-vuotiaat).

Putous 2013

Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittari tutkimus

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme