Pomppula kasvatti liikevaihtoaan alueellisella tv-mainonnalla

Pohjanmaalainen sisäleikkipuisto Pomppula kampanjoi MTV3:lla paikallisesti ja säännöllisellä toistolla. Vuoden aikana liikevaihto kasvoi 30 %:lla.

Tarja Nurminen, Pomppula Oy

Yli vuoden Seinäjoella toiminut Pomppula on 0-12-vuotiaille tarkoitettu sisäleikkipuisto. Pomppulan tavoitteena on profiloitua asiakkaita kunnioittavaksi persoonalliseksi sisäleikkipuistoksi, jonka arvot tukevat myös hyväntekeväisyyttä eri muodoissa.

"Sisäleikkipuistot ovat yleistyneet viime vuosina ympäri Suomea. Etelä-Pohjanmaan alueella Pomppula on kuitenkin ainutlaatuinen. Pomppula erottuu kilpailijoistaan persoonallisuudellaan. Meillä asiakkaat huomioidaan yksilöinä, ja lapset on myös turvallista jättää vaikka muutamaksi tunniksi hoitoon Pomppulaan", kertoo Pomppula Oy:n toimitusjohtaja Tarja Nurminen (kuvassa).

Tavoitteena tunnettuuden kasvattaminen

Nurmisen mukaan Pomppula Oy on melko tunnettu Seinäjoella, mutta voisi olla vieläkin tunnetumpi Pohjanmaan alueella.

"Pomppulalla on vielä uuden yrityksen haasteet saada riittävästi tunnettuutta ja tavoittaa oikea kohderyhmä. Markkinointiponnistuksista huolimatta Pomppulaan saapuu ihmisiä viikoittain, jotka ovat juuri kuulleet paikasta ja tulevat ensimmäistä kertaa", Nurminen kertoo.

TV-mainonnalla haettiin yleisen tunnettuuden ja kävijämäärien kasvattamista. Pomppulan pääkohderyhmänä ovat lapsiperheet, joissa on 0-12-vuotiaita lapsia. TV-kampanjalla pyrittiin puhuttelemaan näiden perheiden vanhempia.

"Tosin olen kuullut, että jopa 2-vuotiaat tunnistavat mainoksesta Pomppulan ja pyytävät päästä Pomppulaan", Nurminen iloitsee.

"Suosittelen kaikille, jotka haluavat nopeita tuloksia"

Pomppula Oy aloitti vuosi sitten paikallisen tv-mainontakampanjan MTV3:lla. Heti kampanjan alussa myynti kaksinkertaistui. Parin kuukauden välein toistettu kampanja kasvatti vuoden 2011 aikana liikevaihtoa noin 30 %.

"Täytyy sanoa, että Maikkari on paras. Kampanja on toiminut loistavasti ja suosittelen tv-mainontaa kaikille mainostajille, jotka haluavat nopeita tuloksia. Mainonnan hinta on mielestäni halpa, jos vertaa tuloksiin. Aiomme jatkaa alueellista mainoskampanjaa MTV3:lla uusitulla mainoksellamme myös tänä vuonna", Nurminen summaa.

Lue lisää

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme