Selviytyjät toi päättäjät ja TDC:n samaan leiriin

Yhteistyöllä tuloksia

TDC:n menestystarina lyhyesti:

Tavoite: Tietoliikenneyhteyksiä ja -palveluja tarjoavan TDC:n tavoitteena oli saada erityisesti talous- ja henkilöstöjohdon ammattilaiset kiinnostumaan palvelustaan.

Mitä tehtiin: Kampanjan kärjeksi valjastettiin sähköiset mediat, veturina ohjelmayhteistyö MTV3:n Selviytyjät ohjelmassa.

Tulokset: TDC:n spontaani tunnettuus nousi 18 %:iin ja se sai halutut päättäjät aktivoitumaan.

"Halusimme ehdottomasti hyödyntää Selviytyjät-teemaa muutenkin asiakaskohtaamisissa ja sisäisessä markkinoinnissa", - Titta Nummi, markkinointipäällikkö TDC Oy.

Case kokonaisuudessaan on esitelty alla:

*****************************************************

Tietoliikenneyhteyksiä ja -palveluja tarjoavan TDC:n tavoitteena oli saada erityisesti talous- ja henkilöstöjohdon ammattilaiset kiinnostumaan sen palveluista. Kampanjan kärjeksi valjastettiin sähköiset mediat, veturina ohjelmayhteistyö MTV3:n Selviytyjien kanssa. Yrityksen spontaani tunnettuus nousi kampanjan vaikutuksesta 18 %:iin ja se sai päättäjät aktivoitumaan.

TDC on operaattori, joka tarjoaa data- ja viestintäratkaisuja yrityksille. Sen kohderyhmänä ovat yritysjohdon avainhenkilöt.

”Yrityspäättäjien puhuttelu enemmänkin kuluttajamediana mielletyn MTV3-kanavan kautta oli meille uutta. Mediastrategiamme osoittautui toimivaksi, ja kampanjamme ylitti kaikki odotukset”, toteaa markkinointipäällikkö Titta Nummi, TDC Oy:stä.

”Halusimme saada kevään suuren ilmiön yhteydessä julkisuutta yrityksellemme ydinkohderyhmässämme. Myös positiiviisen yritys- ja palvelumielikuvan välittäminen ja uusien asiakkaiden hankinta olivat kampanjamme tavoitteita.”

Miten se tehtiin?

TDC oli koko kevään 2013 Selviytyjät-ohjelman pääyhteistyökumppani ennakkomarkkinoinnissa lähtien, joka aloitettiin joulukuussa. Kumppanuus sisälsi laajasti näkyvyyttä ja aktivoivia toimenpiteitä MTV MEDIAn televisio- ja verkkokanavissa sekä näkyvyyttä Selviytyjät-ohjelman sisällä. Lisäksi mukana oli sosiaalista mediaa.

Kampanjan rinnalla toteutettiin Arjen selviytyjät –kampanjasivu, jonka tavoitteena oli kertoa, miten arki helpottuu TDC:n ratkaisuilla.

”Halusimme ehdottomasti hyödyntää Selviytyjät-teemaa muutenkin asiakaskohtaamisissa ja sisäisessä markkinoinnissa. Järjestimme esimerkiksi henkilökunnallemme kick off -tilaisuuden, jonka juonsi Heikki Paasonen ja hyödynsimme teemaa kevään asiakastilaisuudessamme, toimitiloissamme ja asiakaslehdessämme.”

Yhteistyöllä syntyy paras toteutus

”TDC:n ennakkoluuloton heittäytyminen monipuoliseen yhteistyöhön ison yleisön viihdeohjelman ja MTV MEDIAN kanssa johti uraa uurtaviin ratkaisuihin. Mainitsisin erityisesti tietoliikenneyhteyksien tuotesijoittelun, jonka lopputuloksena syntyi ehkäpä sarjan tunteikkaimmat kohtaukset", kertoo tuoteryhmäpäällikkö Jouni Weckman MTV:stä ja jatkaa:

"Yhteismarkkinointia parhaimmillaan edusti kevään lanseerausvaiheen Selviytyjät-jättilakana TDC:n toimitalon seinässä Ruoholahden sisääntuloväylien ytimessä.

Olen jälleen kerran vakuuttuneempi, että asiakkaan ajatuksiin, palveluihin ja tavoitteisiin kannattaa todella paneutua koko työryhmällä kaupanteon jälkeenkin."

Mitä yhteistyöllä saatiin aikaan?

”Kaiken kaikkiaan olemme erittäin tyytyväisiä kampanjan vaikutuksiin", kertoo Titta Nummi ja jatkaa:

"Tunnettuutemme kasvoi 18 % ja saimme Selviytyjät-ohjelman myötä 17 000 klikkausta kampanjasivustolle. Jo se, että Selviytyjät tavoitti 71 % suomalaisista ja sitä seurasi 730 000 katsojaa viikoittain, toi meille näkyvyyttä ja huomiota kerrakseen. Tästä on hyvä taas jatkaa eteenpäin.”

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme