Stena kierrätti Facebook-ryhmänsä satakertaiseksi Big Brother -yhteistyöllä


Stenan menestystarina lyhyesti:


Stenan kilpailuapplikaatio


Tavoite: Kerätä kierrätysalan yritykselle Stenalle uusia Facebook-seuraajia.

Mitä tehtiin: Kolmipäiväisessä kampanjassa luotiin Facebook-applikaatio, jolla aktivoitiin BB-fanit kierrättämään vanha BB-asukas taloon.

Tulokset: Asukaskierrätys onnistui yli odotusten, ja Stena satakertaisti FB-seuraajiensa määrän.

"Facebook toimii meillä tiedotuskanavana kuluttajille mm. kierrätystapahtumien osalta. Uskomme, että uusi isompi fanipohja tarjoaa hyvän alustan tapahtumatiedotuksemme leviämiseen laajemmalle yleisölle." - Jouni Spets, toimitusjohtaja Stena Technoworld Oy.

Case kokonaisuudessaan on esitelty alla:

*****************************************************

Stena kierrätti Facebook-ryhmänsä satakertaiseksi

Kierrätysalan yritys Stena Technoworld Oy kasvatti Facebook-ryhmänsä satakertaiseksi kolmen päivän kampanjalla Julkkis Big Brother -ohjelmassa.

Stenalla on monivuotinen historia Big Brotherin virallisena kierrättäjäkumppanina. Stena on kierrättänyt jo usean vuoden ajan Big Brother -talon jätteet sekä erilaiset tehtäviin liittyneet metalliromut.

"Tänä vuonna päätimme kokeilla Stenan kanssa jotain aivan uutta. Keksimmme hauskan idean vanhan BB-asukkaan kierrättämisestä yhdeksi Julkkis Big Brotherin asukkaaksi. Esittelimme ideamme asiakkaalle keväällä ja he innostuivat hauskasta aktivoinnista, jolla voisimme tuoda kierrätyksen ihmisten huulille sopivan viihteellisellä ja sisältöön vahvasti linkittyvällä kulmalla", kertoo BB:n vastaava kaupallinen tuottaja Tony Stepanow MTV MEDIAsta.

Tavoitteena kasvattaa Stenan FB-ryhmää

Kampanjan tavoitteena oli kytkeä talon tulevat tapahtumat sosiaaliseen mediaan Facebook-applikaatiolla ja aktivoida ohjelman sadattuhannet katsojat ja FB-fanit kierrättämään oman suosikkinsa BB-taloon keräten näin Stenalle uusia FB-seuraajia.

"Hyödynsimme promootiossa Big Brotherin FB-ryhmän yli 100 000 fania osana Facebook-applikaatiota sekä Julkkis Big Brother Extra ja Talk Show -lähetyksiä, joissa juontaja kehotti katsojia osallistumaan asukaskierrätykseen BB-sivustolta löytyvien ohjeiden perusteella", taustoittaa Stepanow.

Stenan FB-seuraajat satakertaistuivat

Asukaskierrätys onnistui yli odotusten. Stenalla oli ennen kierrätysjulkistusta torstaina 19.9 klo 19.00 95 tykkäystä ja 89 käyttäjää oli keskustellut Facebookissa Stenasta.

Maanantaiaamuna 23.9. kierrätysäänestyksen päätyttyä Stenan Facebookissa oli huikeat 9523 tykkääjää ja Stenasta oli keskusteltu 12 656 kertaa Facebookissa. Äänestyksessä Niko voitti taloon pääsyyn.

Isosta fanipohjasta hyötyä tapahtumatiedotuksessa

"Facebookin kytkeminen BB-markkinointiin on onnistunut yli odotusten. Facebook toimii meillä tiedotuskanavana kuluttajille mm. kierrätystapahtumien osalta. Uskomme, että uusi isompi fanipohja tarjoaa hyvän alustan tapahtumatiedotuksemme leviämiseen laajemmalle yleisölle", kertoo toimitusjohtaja Jouni Spets Stena Technoworld Oy:stä.


Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme