Subarun kampanja Subilla ja MTV3:lla kasvatti uuden automallin myyntiä

Subaru lanseerasi uuden XV-mallin viime talvena. Kampanjalle valittiin monipuolista tv-näkyvyyttä sekä Subilta että MTV3:lta erinomaisin myyntituloksin.

Subaru XV

"Subaru on Suomessa kasvua hakeva puolentoista prosentin markkinaosuuden omaava automerkki. Kilpailutilanne autoalalla on kova", kertoo Subaru Nordic Ab:n myyntijohtaja Satu Salomaa.

"Tunnettuudessa meillä on vielä haasteita. Subaru tunnetaan ralliautona, mutta ei välttämättä vaihtoehtona tavalliseen arkikäyttöön.

Yleisesti ottaen mielikuva Subarusta on kuitenkin laadukas ja luotettava. Markkinoinnin päätavoitteena Subarulla onkin tunnettuuden lisääminen", Salomaa jatkaa.

Monipuolinen kattaus näkyvyyttä

Helmi-maaliskuussa esitetyn kampanjan tavoitteena oli uuden XV-mallin lanseeraus ja merkin tunnettuuden lisääminen.

Subarun kohderyhmänä ovat aktiiviset harrastajaihmiset kuten mökkeilijät, metsästäjät, veneilijät ja karavaanarit. Uuden XV-mallin myötä tavoiteltiin myös kaupunkilaisia ja naiskohderyhmää.

"Markkinointikampanjan päämediana toimi tv. Ennakkomarkkinointina Subilla nähtiin viikon ajan 5 sekuntisia erikoistunnisteita sekä erikoisohjelmayhteistyönäkyvyyttä (katso videoklippi). Seuraavien kahden viikon ajan käytettiin katkomainontaa Subilla ja MTV3:lla sekä nettimainontaa", Salomaa kertoo.

Katsomo-video ei ole saatavilla

Koeajojen määrä kolminkertaistui

"Kampanja toimi erinomaisesti. Varsinaisen lanseerausviikonlopun aikana koeajoja oli liikkeissämme kolminkertainen määrä aikaisempaan ennätykseemme verrattuna. Kauppoja tehtiin viikonlopun aikana lähes 50, mikä on Subarulle erittäin hyvä tulos", Salomaa toteaa tyytyväisenä.

"Yhteistyö on ollut hyvin sujuvaa. Kampanjointi tv:ssä ja netissä toimii erittäin hyvin sekä tunnettuuden lisääjänä että aktivoijana. Kampanjan alkuvaiheessa hyödynnettiin Subin puolella kanavatunnisteita, ja uusia luovia ehdotuksia on käyty läpi myös tulevien kampanjoiden osalta."

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme