Teatteri Rio tuplasi kävijämäärät

Teatteri Rio on yksityinen teatteriravintola Oulussa, jonka ohjelmisto perustuu teatterivierailuihin. Se kilpailee ihmisten vapaa-ajasta muun muassa elokuvateattereiden, ravintoloiden ja konsertinjärjestäjien kanssa.

”Jo toimintamme alusta, vuodesta 2008, olemme halunneet erottautua muista toimijoista uniikilla konseptilla tarjoamalla erilaista teatterielämystä ravintolaympäristössä. Ravintolatoiminta on teatterille tärkeä jo senkin takia, että emme saa toimintaamme julkista tukea euroakaan. Lipputulot yksinään eivät riitä produktioiden kustannuksiin.”

Unohtumattomia elämyksiä myös miehille

”Alkutaipaleella meille tärkeintä oli saada tunnettuutta Teatteri Riolle. Entisen elokuvateatteri Rion tilalle rakennettu teatteri-ravintola miellettiin edelleen vahvasti elokuvateatteriksi.”

”Tunnettuuden kasvun myötä halusimme saada myös haasteellisen kohderyhmän miehet liikkeelle. Niinpä säännöllisen tv-mainonnan myötä ennen kovin naisvaltainen asiakaskuntamme muuttui radikaalisti heterogeenisemmaksi.”

Kesäteatterin kävijämäärät tuplaantuivat

”Laajensimme toimintaamme Meri Oulun kesäteatteriin vuonna 2013. Suomen suurin, yli 2000 paikkainen katsomo asettaa huomattavat vaatimukset niin esitettävälle ohjelmalle kuin sen markkinoimisellekin. Niinpä 2014 teimme Meri Oulun kesäteatterin Tankki täyteen – näytelmälle markkinointi-kampanjan, jonka päämediana oli televisio. Aikaisempien vuosien mediamixistä raakkasimme maakuntien lehtimainonnan olemattomiin ja panostimme Oulun alueen lisäksi MTV3-kanavalla mainontaan myös Lapin ja Keski-Pohjanmaan alueilla."

”Tulokset yllättivät meidät. Muutos aikaisemman vuoden myyntiin oli huima. Meri Oulun kesäteatteri lähes kaksinkertaisti kävijämääränsä edelliseen vuoteen verrattuna.”

”Panos-tuotos – suunnittelun parhaan lopputuloksen on tuottanut pitkäjänteinen ja säännönmukainen markkinointi. ”

Mielikuva ja tunnettuus brändin rakentajia

”Kuin huomaamatta olemme rakentaneet Teatteri Riolle brändin, jonka tunnettuus ja mielikuva ovat tänä päivänä hyvällä tasolla. Myös kohderyhmämme ikäskaala on selvästi laajentunut. Tämän todistaa lisääntynyt kanta-asiakkaiden joukko ja suomalaisten taitelijoiden halu vierailla teatterissamme omilla produktioillaan.”

Haluatko kuulla lisää vastaavanlaisesta kampanjasta?

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme