Terveystalo tavoitti kohderyhmänsä natiivimainonnalla MTV.fissä

Terveystalolle tuotetuissa natiiviartikkeleissa asiantuntijat vastasivat ihmisiä askarruttaviin terveyskysymyksiin.


Kampanjan tavoite:

”Terveystalolla on paljon kuluttajaa kiinnostavaa sisältöä terveydestä ja hyvinvoinnista. Tämän yhteistyön kautta halusimme sekä pilotoida sisältöjen nostoa natiivimainonnan keinoin MTV.fi-kanavassa että sisällöntuotantoprosessia MTV:n kanssa”, kertoo Terveystalon markkinointipäällikkö Tiina Marttinen yhteistyön tavoitteista.


Ratkaisu:

Terveystalolle tuotettiin kahdeksan natiiviartikkelin* sarja, johon haastateltiin Terveystalon asiantuntijoita. Artikkelien teemat vaihtelivat gynekologisista vaivoista lapsen silmien karsastukseen ja rasitusvammoihin.

Mediahub Helsinki vastasi artikkelien tuottamisesta, ja MTV niiden jakelemisesta. Artikkelit jaeltiin lukijatakuulla** MTV Natiivimainonnan verkostossa. Artikkelien yhteyteen oli sijoiteltu Terveystalon display-mainoksia, ja artikkelien lukijat myös retargetoitiin jälkikäteen MTV.fissä.

Terveystalon natiivimainonnan kampanjasta kuvakaappaus

Kampanjan tulokset:

Terveystalo ja mediatoimisto Carat olivat yhteistyöhön tyytyväisiä, niin sisällön, yhteistyön kuin liikenteenkin osalta. Kahdeksan artikkelin kautta saatiin Terveystalon sisällöille yli 45 600 lukijaa, ja lukijat viettivät sisältöjen parissa keskimäärin 3 minuuttia 20 sekuntia.

”Kokonaisuudessaan artikkelit olivat laadukkaita, kohderyhmään sopivia sekä toivat sivuillemme laadukkaita kontakteja. Yhteistyö artikkelien tuottamisen suhteen sujui hyvin. Olimme tyytyväisiä yhteistyöhön”,  kommentoi markkinointipäällikkö Tiina Marttinen.

Haluatko kuulla MTV:n natiivimainonnan ratkaisuista?

*Mikä on natiiviartikkeli?

Natiiviartikkeli on yksi sisältömarkkinoinnin muodoista, jossa tuotetaan ja julkaistaan median julkaisualustaan luonnollisesti sopivaa sisältöä, joka tukee asiakkaan kaupallisia tavoitteita ja on asiakkaan maksamaa. Natiiviartikkelit merkitään aina mainokseksi JSN:n ja IAB Finlandin ohjeistusten mukaisesti.

**Mikä on MTV:n lukijatakuu?

MTV:n natiivimainonnan Lukijatakuu on markkinalla erityinen ja hyvää palautetta saanut myyntitapa. MTV:n natiivimainonnan ratkaisuissa asiakas ei siis maksa klikeistä, vaan artikkelin parissa viihtyneiden tavoittamisesta.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme