Tuuva teatterin lyhyt mutta onnistunut kesä

Tavoite: Saada uusia kävijöitä kesäteatteriin ja herättää aikaisempien kävijöiden kiinnostus kesän ohjelmistoon.

Mitä tehtiin: Päämediaksi valittiin ensimmäistä kertaa televisio: alueellinen tv-kampanja MTV3-kanavalla.

Tulokset: Tuuvan teatteri sai esityksiinsä noin 30 % enemmän katsojia kuin aikaisempina kesinä.

”Humoristinen TV-mainontamme erottui muiden teattereiden tarjonnasta ja saimme houkuteltua esityksiin myös nuorempaa yleisöä ja kesäasukkaita.” - Tanja Puustinen-Kiljunen, Ristiinan Tuuva-teatteri.

Case kokonaisuudessaan esiteltynä alla:

****************************************************

Tuuva teatteri on kesäteatteri, jonka myyntisesonki on lyhyt. Yleisömäärien houkuttelemisessa ja tunnettuuden saamisessa markkinoinnilla on iso rooli.

”Tänä kesänä, 2014, otimme ensimmäistä kertaa mainontamme kärjeksi tv-mainonnan MTV3-kanavalla. Halusimme varmistaa lyhyen sesonkimme myynnin ja saada uskollisten teatterinkävijöiden lisäksi esityksiimme myös uutta yleisöä."

"Sähköiset mediat kiinnostivat meitä siksikin, että nuorempien kohderyhmien herätteleminen ja kesäasukkaiden kiinni saaminen olivat tähtäimessämme. Toki kampanjaamme sisältyi myös muita tukimedioita ja yhteistyötä mm. Osuuskauppa Suur-Savon kanssa”, toteaa Tanja.

”Koska me, kuten MTV, tarjoamme ihmisille elämyksiä, saamme liikkuvalla kuvalla paremmin välitettyä tunnetta. Halusimme nimenomaan erottua muusta tarjonnasta rohkeasti erilaisella mainonnalla, huumorin voimalla.”

”Täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti kuinka helposti ja edullisestikin koko kampanja saatiin toteutettua yhdessä MTV:n ja Hermoryhmän kanssa.”

Uusia kävijöitä teatteriesityksiin ja enemmän yleisöä

”Meillä oli kolmen viikon paikallinen tv-kampanja MTV3:n Etelä-Savon ja Etelä-Karjalan alueilla. Mainontamme huomattiin ja saimme paljon uusiakin kävijöitä esityksiin. Kävijämäärät esityksissämme kasvoivat noin kolmanneksen muiden kausien esityksiin. Noin puolet uusista asiakkaista saapui paikalle tv-mainoksen aktivoimana.”

”Olemme siis erittäin tyytyväisiä kesän myyntiin. TV-näkyvyyden myötä tunnettuutemme sai uutta pontta ja yhteistyökumppaneiden kartoituskin sujui aikaisempia vuosia vaivattomammin, kun olimme näkyvämmin esillä. Tästä on hyvä jatkaa seuraavan kesän suunnitteluun. Todennäköisesti myös ensi kesänä tulemme telkkariin”, toteaa Tanja lopuksi.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme