Valintatalo hyödynsi Top Chef Suomi -yhteistyötä monipuolisesti

Pääyhteistyökumppanuus Top Chef Suomi -sarjassa nosti Valintatalon huomioarvoja ja kasvatti kampanjatuotteiden myyntiä. Valintatalo hyödynsi yhteistyönäkyvyyttä kattavasti mainonnassaan ja myymälöissään. Valintatalon paluu televisioon palkittiin myös KPS-voitolla.

Top Chef Suomi

"Lähdimme mukaan MTV3-kanavalla esitettyyn Top Chef Suomi -ohjelmaan, sillä se oli tämän kevään merkittävimpiä ruoanlaittoon linkittyviä tv-ilmiöitä", kertoo Valintatalon markkinoinnista vastaava Suvi Isokangas ja jatkaa:

"Top Chef tavoittaa loistavasti Valintatalon kohderyhmän eli ruoanlaitosta kiinnostuneet aktiiviset kaupunkilaiset."

Yhteistyön tavoitteena oli kertoa Valintatalon laadukkaasta tuoretuotevalikoimasta, ja että Valintataloista saa vain kotimaista lihaa. Valintatalo toimitti Top Chef -keittiöön tuoreet raaka-aineet huippukokkien käytettäväksi.

"Halusimme myös nostaa Valintatalon profiilia ja huomioarvoa nuorten kaupunkilaisten keskuudessa. Ohjelmayhteistyön avulla lanseerasimme Kaupunkilainen Valintatalo -brändikonseptin", taustoittaa Isokangas.

Monipuolinen näkyvyys sekä ohjelmassa että omassa markkinoinnissa

Top Chef -kilpailija Pertti Valintatalossa

Pääyhteistyökumppanina Valintatalo näkyi ohjelmayhteistyötunnisteissa niin tv- kuin nettisisällöissä. Lisäksi hyödynnettiin tuotesijoittelua. Top Chef -keittiön varastohuoneessa löytyi Valintatalo-vihanneshylly, ja yhden jakson Tulikoe-tehtävässä kokeilla oli käytettävissään 10 euroa arkiruokaan ja ainekset haettiin Valintatalosta. Valintatalo näkyi myös mainoskatkoilla omilla mainosspoteilla.

"Top Chef -kampanja on ollut Valintatalon markkinoinnin kärkiteema koko tammi-huhtikuun ajan. Olemme tehneet yhteistyötä Top Chef -kilpailijoiden kanssa. He ovat suunnitelleet meille viikoittaisia reseptejä keväälle linkittyen ohjelman teemoihin. Reseptit näkyvät tv-mainoksissamme, verkossa, printissä, suoramainonnassa ja kaupoissa", kertoo Isokangas.

Top Chef -kampanjan ympärille toteutettiin massiivinen promootio 170 myymälässä kattaen myymäläsomistukset ja henkilökunnan työasut.

Valintatalo laajensi ohjelmayhteistyönsä Top Chef Suomi -sarjassa myymälöihinsä.

"Top Chef -logo on tuotu niin sanotuksi laatuleimaksi Top Chef -kokkien suunnittelemille ateriakokonaisuuksille, ja logosta tehtyä symbolia seuraamalla myymälässä saa helposti napattua reseptiin tarvittavat raaka-aineet ostoskoriin."

Huomioarvot ja kampanjatuotteiden myynti kasvoivat

"Kampanjan aikana Valintatalon spontaani tunnettuus on kasvanut ja mielikuva-asema on vahvistunut merkittävästi viime syksystä. Brändin huomioarvot ovat lähes kaksinkertaistuneet keväästä 2012. Kaupan puolella Top Chef -kokkien reseptiikan raaka-aineiden eli kampanjatuotteiden osuus ostoskoreissa on kasvanut kevään aikana", kertoo Isokangas tuloksista ja jatkaa:

"Top Chef -kampanjamme jatkuu tällä erää vappuun asti, mutta jatkoyhteistyöstä kokkikilpailijoiden kanssa on ollut puhetta. Pohdimme kampanjalle varmasti jatkoa myös tulevalle vuodelle, jos Top Chef Suomi saa jatkoa."


Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme