Windows 8:n huomiota herättävä lanseeraus

Microsoft lanseerasi Windows 8:n huomiota herättävästi markkinoille MTV MEDIAn tuotteistamalla monimediallisella erikoispaketilla, Megatykillä*, joka sisälsi intensiivisen näkyvyyden televisiossa ja verkossa viikon ajan. Kampanjan aloituksessa käytettiin herättelijänä myös peruskampanjointia televisiossa sekä muita tukimedioita kampanjan aikana.

"Lanseerasimme loppusyksystä 2012 Windows 8:n markkinoille. Halusimme tuoda uuden tuotteemme markkinoille näyttävästi ja huomiota herättävästi kilpailijoistamme erottumalla.

Saimme MTV MEDIAlta ehdotuksen, jolla vastata sekä markkinoinnin että kaupallisiin haasteisiimme brandimme vaatimalla tavalla", toteaa kuluttajamarkkinointipäällikkö Sanna Markkanen Microsoftilta.

Lanseeraus herätti ostokiinnostuksen

"Lanseerauksemme onnistui kerrassaan loistavasti. Television ja netin vahvalla haltuunotolla MTV MEDIAn medioissa saimme lanseerauksellemme poikkeuksellisen hyvät huomioarvot sekä herätettyä ostoaikeet kiinnostusta pidemmälle, mikä näkyy Windows 8:n vahvassa kysynnässä.

Mainoskampanjamme huomattiin, noin 65 % suomalaisista oli huomannut kampanjamme. Ja kaikista mainoksen nähneistä yli 80 % muisti sen televisiosta."

Mielipidevaikuttajien vakuuttaminen tärkeää

"Halusimme saada erityisesti mielipidevaikuttajat kiinnostumaan, ja toki saada myös uutuustuotteemme suuren yleisön tietoisuuteen.

Kampanjamme vaikutukset tutkittiin. Mainontamme onnistui herättämään ostokiinnostusta, mainoksestamme pidettiin ja se huomattiin. Nämä asiat toteutuivat myös fokuskohderyhmässämme mielipidevaikuttajissa.

Voimme ilolla todeta, että Windows 8 Suomen lanseeraus on ollut menestys kaikilla mittareilla mitattuna myös kaupallisessa mielessä", toteaa Markkanen.

*) Megatykki on MTV MEDIAn erikoistuotepaketti, joka sisältää viiden sekunnin mainoksen valittujen mainoskatkojen ensimmäisenä ja viimeisenä mainoksena Maikkarin ja Subin prime timessa viikon ajan, yhteensä noin kuudella kymmenellä mainoskatkolla. Lisäksi pakettiin kuuluu 10” mainos Katsomossa ja display-kampanja Maikkarin netissä, joissa yhteensä noin miljoona mainosnäyttöä. Paketti sisältää tuotannon asiakkaan omista materiaaleista.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme