Yhteistyö Putouksessa kasvatti uudistuneen Tele Finlandin tunnettuutta

Tele Finland lähti kasvattamaan tunnettuuttaan lapsiperheiden keskuudessa monimediallisella ohjelmayhteistyöllä Putouksessa. Tunnettuus kasvoi, ja matkan varrella ohjelmayhteistyö muuttui Putouksen valtavan suosion myötä ilmiöyhteistyöksi.

Tele Finland: Mitä sinulle kuuluu?

"Uudistimme Tele Finlandin brändi-ilmeen toukokuussa 2012. Tele Finlandin tunnettuus uudella ilmeellä tarvitsi nostoa suuren yleisön tietoisuuteen", kertoo Tele Finlandin markkinointijohtaja Sonja Pihlaja.

”Putous-yhteistyön tavoitteena oli tavoittaa lapsiperheet ja olla monimediallisesti mukana perheitä puhuttelevassa ilmiössä", taustoittaa asiakkuuspäällikkö Mika Lehtoranta mediatoimisto Dagmarista.

Tele Finlandin viesti sopi luontevasta Putouksen some-näkyvyyteen

Putous: someseinä MTV3.fissä

Tele Finlandin pääyhteistyökumppanuus kattoi tunnistenäkyvyyttä ja -kuuluvuutta niin Putouksen ohjelmaennakkomarkkinoissa, ohjelmatunnisteissa kuin Radio Novassa. Ohjelman nettisivuilla Tele Finland oli näyttävästi esillä ns. sosiaalisen median seinällä, johon koottiin Putoukseen liittyviä sosiaalisen median viestejä ja kommentteja.

Putous-lähetysten aikana nostettiin sosiaalisen median viestejä ruutuun reaaliaikaisesti, ja näissä tunnisteissa oli mukana myös Tele Finlandin logonäkyvyyttä.

Näkyvyys Putouksen some-elementeissä Mitä Sinulle Kuuluu? -teemalla olikin luonteva yhteys allekirjoittaa kuluttajien reaaliaikaisia terveisiä ja kuulumisia.

Tele Finlandin ohjelmayhteistyö Putous-ohjelmassa vuonna 2013.

"Netin rooli kampanjassa oli tärkeä, koska sieltä saimme näkyvyyttä koko viikon ajan, kun varsinainen TV-show oli vain yhtenä päivänä viikossa. Myös Radio Novan saaminen mukaan mixiin oli kokonaisuuden kannalta oleellista, sillä saimme radion kautta lisää uusia kontakteja. Ohjelmayhteistyötä Putouksessa puolsi ohjelman suosio, ja tälläkin kaudella ohjelma sai miljoonayleisön", kertoo kehityspäällikkö Panu Kaistinen Telia Soneralta.

Monimediallinen yhteistyö tavoitti halutun kohderyhmän

Pääyhteistyökumppanuuden ansiosta Tele Finlandin uudistuneen brändin tunnettuus kehittyi vahvasti - jopa uudistusta edeltävälle tasolle niin koko kansan keskuudessa kuin halutuissa fokuskohderyhmissä. Lisäksi ohjelmaa seuranneiden kiinnostus Tele Finlandia kohtaan kasvoi huomattavasti.

"Ohjelmayhteistyön ansiosta saavutimme tavoitteena olleen tunnettuuden nousun, ja iloksemme yhteistyö aktivoi myös kaupantekoon", kertoo Sonja Pihlaja.

"Yhteistyö MTV3:n ja Radio Novan kanssa oli sujuvaa ja asiakkaan toiveet yhteistyön elementeistä saatiin hyvin vietyä käytäntöön. Yhteistyö tavoitti halutun kohderyhmän erittäin tehokkaasti, ja olemme tyytyväisiä, että saavutimme asiakkaan toivomat imagolliset ja liiketoiminnalliset tavoitteet”, summaa puolestaan Mika Lehtoranta.

Lue lisää:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme