YTK:n Uskalla nähdä toisin -kampanjassa heräteltiin työllistymisen tärkeimpiin kriteereihin vahvalla TV-näkyvyydellä


Yleinen työttömyyskassa YTK käsitteli työelämään liittyviä teemoja elo-syyskuussa pyörineessä Uskalla nähdä toisin -kampanjassaan, jonka yhteydessä työttömyyskassa julkisti uuden brändinsä.

Menestystarina lyhyesti:

Tavoite: Nostaa merkittävästi YTK:n tunnettuutta ja rakentaa positiivista mielikuvaa sekä uusien jäsenten hankinta

Mitä tehtiin: Kampanja startattiin vahvalla TV:llä, jolla haluttiin rakentaa tunnettuutta ja isoa peittoa kampanjalle. Tätä tuettiin mm. ulkomainonnan, radion ja verkkomainonnan keinoin.

Tulokset: Kampanjan aikana uusien liittyneiden jäsenten määrä kasvoi 50 %:lla vuoden takaiseen vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Valinnaisen lisäturvan valinneiden asiakkaiden määrä kasvoi 180 %:lla vuoden takaiseen verrattuna.

Lue menestystarina kokonaisuudessaan:

YTK:n Uskalla nähdä toisin -kampanja rakennettiin viestimään uudistuksesta, joka oli osana isompaa brändityötä. Tässä terävöitettiin ydinviestit ja rakennettiin vaivattomampi ja sujuva asioinnin kokonaisuus pitäen sisällän uudistuneen verkkopalvelun ja itseasiointikananavan sekä uudistetun ilmeen. 

"Tällä hetkellä yli  50-vuotiaiden työllistymisestä puhutaan paljon. Halusimme herätellä, että työllistymisen tärkeimmät kriteerit ovat  ammattitaito, osaaminen ja halu oppia uutta.  Toisaalta kannustamme rohkeasti uraa vaihtavia miettimään, mitkä ovat tulevaisuuden työtehtäviä tai uusia tapoja tehdä töitä, josta esimerkkinä  vaikkapa kevytyrittäjyys.  Tämä korostaa myös aiemmin  "Loimaan kassana" tunnetun YTK:n perinteistä rohkeutta ja edelläkävijyyttä", kertoo YTK:n markkinointijohtaja Pirjo Kaasinen.

Kaasisen mukaan kampanjan keskeinen elementti oli TV.

"Lähdimme liikkeelle vahvalla televisiolla, koska halusimme rakentaa tunnettuutta ja isoa peittoa kampanjalle yhteistyössä mm. MTV:n kanssa. Tämän jälkeen tuli suurkaupunkien ulkomainonta ja sitten mukaan tuli radio. Verkko oli kampanjan ajan taustalla. Sieltä ohjatiin ihmisiä suoraan rekisteröitymään.

Monikanavainen kampanja puri kohderyhmään toivotulla tavalla, sillä kampanjan aikana uusien liittyneiden jäsenten määrä kasvoi 50 %:lla vuoden takaiseen vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Valinnaisen lisäturvan valinneiden asiakkaiden määrä kasvoi 180 %:lla vuoden takaiseen verrattuna. Kampanjan tulokset osoittivat, että viestimme toimivat ja asiakkaaksi liittyminen koetaan vaivattomaksi. Se saavuttikin loistavasti asetetut tavoitteet."

Lisäksi Kaasinen kertoo yhteistyön MTV:n kanssa olleen mutkatonta ja tarjonneen ideoita, jotka tukevat asiakkaiden liiketoiminnan kasvutavoitteita. Vuoden alkupuolelle suunnitellaankin uuden kohderyhmän haltuunottoa, jonka suhteen työpöydällä ovat uudet ideat.

"Upeinta oli se, että rakensimme yhdessä upean visuaalisen ja puhuttelevan kokonaisuuden kolmella uratarinalla, joka toimi niin TV:ssä, radioissa kuin ulkomainonnassa loistavasti, mutta samalla se toimi taktisesti tavoitteet kotiuttaen" Pirjo Kaasinen kiteyttää lopuksi.


Rakennetaan teillekin menestystarina mediassa:


Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme