5 syytä, miksi uskomme Katsomon kasvun jatkuvan vahvana vuonna 2018

Vuosi 2017 oli Katsomon kaikkien aikojen paras. Videokäynnistysten määrässä tehtiin lähes joka kuukausi uusi kuukausiennätys ja kokonaisuudessaan videokäynnistyksissä kasvua kertyi lähes 50% vuoteen 2016 verrattuna.

Vuoden jännittävin hetki oli 16. elokuuta, jolloin odotimme, miten pakollisen kirjautumisen käyttöönotto vaikuttaa Katsomon käyttöön. Onneksemme ja jopa pieneksi yllätykseksi käytössä ei näkynyt mitään notkahdusta. Loppuvuoden aikana näimme keskimääräisen käyttöajan jopa kasvavan.

Kiitos tästä kuuluu kirjautumisen mahdollistamien palvelun personoinnin sekä henkilökohtaisen markkinoinnin parantumiselle. Vuodesta 2018 odotammekin vielä parempaa. Tässä viisi syytä, miksi uskomme Katsomon kasvun jatkuvan vahvana tänäkin vuonna.


1) Sisältö

Katsomosta löytyvät lähes kaikki MTV:n ilmaisten TV-kanavien (MTV3, Sub ja AVA) sisällöt. Näiden lisäksi sieltä löytyvät ohjelmien extrat, klippejä ja jopa muutamia Katsomoon ekslusiivisesti tehtyjä sarjoja (kuten Salkkareiden spin-offit).

Kotimaisuus on ainoa tapa pärjätä kilpailussa. Tavoitteemme onkin tarjota Suomen suurimmat hitit. Syksyllä 2016 aloittamamme "koko ilta kotimaista” on ollut menestys ja pitänyt MTV:n markkinajohtajana. Jo heti alkuvuodesta pääsemme nauttimaan megaluokan estradiviihteestä Putouksen, X-Factor Suomen ja Kingin parissa. Näiden ja Katsomon kivijalkasisältöjen, kuten Salkkareiden, avulla pidämme katsojat kiinni palvelussamme.

X Factor Suomi nähdään keväällä Katsomossa.


2) Ilmaisuus

Helmikuussa 2017 siirsimme Katsomosta maksulliset sisällöt C More -palveluun. Tämä on osoittautunut oikeaksi ratkaisuksi. Viimeaikaisten tutkimusten mukaan käyttäjät ymmärtävät Katsomon olevan täysin ilmainen palvelu. Tämä yksinkertaistaa ja selkeyttää käyttäkokemusta, sekä tekee palvelun viestimisestä helpompaa.

 

3) Uusi käyttöliittymä

Sisältö on kuningas digitaalisessakin maailmassa, mutta helppo ja toimiva käyttökokemus tekee palvelun käyttämisestä miellyttävää ja tehokasta. Tammikuun aikana Katsomo saa uuden käyttöliittymän selaimissa sekä iOS- ja Android -laitteilla. Uudessa selkeytetyssä käyttöliittymässä sisällön tarjoilu, hakeminen ja suosittelu ovat huomattavasti nykyistä monipuolisempia.

Katsomo saa uuden käyttöliittymän tammikuun aikana.


4) Laajempi päätelaitetuki

Suurin osa Katsomon katselusta tulee mobiililaitteilta, mutta katselu isoilta ruuduilta kasvaa nopeasti. Tällä hetkellä jo yli 10% Katsomon katselusta tulee isoilta ruuduilta, joista yksittäisenä merkittävänä ovat Samsungin älytelevisiot. Katsomo-sovelluksen saa ladattua Samsungin älytelevisioiden lisäksi mm. uusiin Sonyn, LG:n ja Panasonicin televisioihin.

Haluamme Katsomon olevan käytettävissä mahdollimman monella laitteella, joten vuoden 2018 aikana laajennamme päätelaitetukeamme tuomalla mm. Apple TV -sovelluksen ja uusia operaattori-integraatioita.

 

5) Resurssit

Katsomo ja C More jakavat saman teknisen alustan ja C Moren myötä saimme vuoden 2017 aikana paljon vahvistusta palvelukehitykseen ja tekniikkaan. Tämän lisäksi viime syksynä Katsomo sai oman etusivun tuottajan, CRM-suunnittelijan ja markkinointipäällikön. Ilman loistavia tekijöitämme ei Katsomoa syntyisi.

Pilvi Jaatinen (CRM-suunnittelija) ja Sonja Fogelholm (Katsomon online-tuottaja) aloittivat työnsä syksyllä 2017.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot