Kannattaako kesällä mainostaa ?

Kaikkihan me tiedämme, että kesällä kukaan ei seuraa mitään mediaa, eikä ainakaan televisiota ja näin ollen mainostaminen on täysin turhaa.

Tilastokeskuksen mukaan Suomi ei kuitenkaan mene kiinni kesällä. Kesälomakausi ei ole enää perinteinen Heinäkuu. Suomalaisista heinäkuussa 60% käy töissä. Tilastokeskuksen mukaan rahaa lomakaudella kuluu keskimääräistä enemmän esimerkiksi matkusteluun, polttoaineisiin, tapahtumiin, elintarvikkeisiin, virvokkeisiin, grilliruokaan, jäätelöön…

Suomessa on vapaa-ajanasuntoja lähes 500.000 kappaletta. 90%:ssa näistä on sähköä ja 73% on televisio käytössä. Keskimäärin 11 henkilöä vierailee yhdellä mökillä ja käyttövuorokausia on keskimäärin 75 vrk/vuosi. ( lähde: Tilastokeskus)

Mökkeilyssä liikkuu noin 4,5 miljardia euroa vuodessa. Tämä summa koostuu mm. päivittäistavaroista, rakentamisesta, matkoista yms.

Tv:n parissa vietetään keskikesälläkin yli kaksi tuntia vuorokaudessa. Tv tavoittaa kesällä viikoittain yli neljä ja päivittäin noin kolme miljoonaa suomalaista. Mökit ja vapaa–ajanasunnot tulevat mukaan  TV-mittaritutkimukseen tänä kesänä. Ensimmäiset mittarit toimitetaan ennen pääsiäistä ja ne otetaan käyttöön sitä mukaan kun alkavat mökeillä viettää aikaa.

Olisko tässä kesässä mahdollisuus jollekin ottaa osuutensa tuosta noin 4,5 miljardin potista minkä mökkeilijät kuluttavat kesällä 2011 ?

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme