Mediailmiöitä

Spottiblogi

Display mainonta voi paksusti

Displaymainonta eli tuttavallisesti bannermainonta koki renessanssiin vuonna 2010. Suuret mainospinnat, etunenässä nettisaitin ylälaitaan sijoitetut paraatipaikat, toivat verkkomainonnan toimivaksi vaihtoehdoksi myös brändimainonnalle. Isojen mainospintojen hyödyt eivät jää pelkkään huomioarvon lisääntymiseen, sillä ne toimivat klikkiprosenttien valossa noin 6-7 kertaa pieniä mainospintoja paremmin ja lisäksi, ihan tosi, rauhoittavat sivustoja poistamalla pienten vilkkuvien mainosten tuoman sekamelskan. Muutos displaymainonnassa on ollut dramaattinen, sillä reilusti yli puolet kaikista maikkarin ja subin netissä pyörivistä kampanjoista toteutetaan jo ns. isoilla mainospinnoilla.

Displaymainonnan hyvä vire on jatkunut myös tämän vuoden puolella. TNS Gallupin mukaan koko verkkomediamainonta ja sen suurin momentti eli displaymainonta, on kasvanut vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana yli 30 % ollen jo perinteisesti selvästi nopeimmin kasvava mediaryhmä.

Uutena tulokkaana isojen mainospintojen joukkoon maikkari tuo markkinoille ensi viikon alussa Avaussivu -nimisen mainospaikan. Ensimmäisenä mainostajana Avaussivua käyttää Fonecta, jonka mainoksesta tyylikäs leiska tässä alla. Livenä mainosta pääsee ihailemaan siis ensi viikon alkupuolella maikkarin netin etusivulla.

Avaussivua myymme maikkarin netin etusivulle siten että mainospaikka ilmestyy sivustolla vierailijoille käyttäjäystävällisellä toistorajoitteella yksi. Lisäksi mainostaja saa itse valita mistä rss-syötteestä mtv3.fi uutisia luetaan mainospaikan viereen.

Loistavaa vappua kaikille. Ai niin, maikkarin netti seuraa jo tänä vuonna lätkän MM-kisoja ennätystarkasti, www.mtv3.fi/mmjaakiekko (saitilla muuten aika näyttävää displaymainontaa… )

-pasi

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme