Mediailmiöitä

Spottiblogi

MTV mukana kumppaneineen Sara Marian eli Smoukahontasin maailmanvalloituksessa

Kirjoittaja Tony Stepanow

Kun kyseessä on Sara Maria ja Smoukahontas-ilmiö, niin asiat meilläkin MTV:ssä tapahtuivat yhtä nopeasti kuin hänen rakettimainen nousunsa kuuluisuuteen!

Sain maanantaina 24.3 iltapäivällä puhelinsoiton Katsomo-sisällöistämme vastaavalta henkilöltä, että olisimme saamassa eksklusiiviseen jakeluumme Sara Marian aka ”Smoukahontasin” nettivideopäiväkirjat tulevalta Los Angelesin matkalta. Tämä ällistyttävän ”kielitaidon” ja musikaalisuuden omaava nuori nainen olisi lähdössä Los Angelesiin tapaamaan musiikki- ja viihdeteollisuuden päättäjiä sekä vierailemaan 3.4 Ellen DeGeneresin talk showssa.

"Wau!" - ajattelin!

Reagoimisnopeus – tuotteistus – asiakkaiden aktiivisuus

Aikaa Saran ulkomaille lähtöön olisi vain viisi päivää, joten meidän tuli toimia nopeasti.

Saran managerin välityksellä saimme nopean briiffin Sarasta persoonana ja hänen tulevan matkansa agendan, joiden perusteella pystyimme skannaamaan pikaisesti tulevan nettivideosisällön kaupalliset mahdollisuudet ja siihen luontaisesti sopivat tuotteet tai palvelut.

Näiden tietojen pohjalta työstin kaupallisen sisältöehdotuksen yhteistyöstä potentiaalisille mainostajakumppaneillemme vielä saman päivän aikana, koska meillä ei ollut tuntiakaan hukattavana.

Tarvitsimme asiakkailta nopeita päätöksiä, joten paketointi ja sen mahdollisuudet tuli esittää myyntipresentaatiossa hyvin selkeästi. Oli hienoa huomata, miten paljon ajankohtainen web only -sisältö kiinnostaa ja ehdotuksemme saikin ihailtavan nopean vastaanoton asiakkaissamme!

Sara Marian mukana maailmalle lähtevät Nokia ja Sonera

Nopeimmat päätökset tästä MTV:n tarjoamasta ilmiöyhteistyöstä tekivät Nokia sekä Sonera, jotka näkyvät tulevissa sarjan nettivideosisällöissä niin luontaisen tuotesijoittelun kuin myös mediaelementtien osalta.

Ensimmäistä kertaa MTV:n kaupallisissa net only-tuotteissa asiakkaan näkyvyys jalkautuu Katsomon ensiesityksen jälkeen myös globaaliin Youtube-jakeluun. Katsomon oman Youtube-tilin kautta Nokia ja Sonera tavoittavat myös Saran sadattuhannet kansainväliset fanit!

Mielenkiintoista on myös nähdä, miten kampanjahashtag #SaraGoesLA lähtee elämään sisällöllisesti niin tulevien tapahtumien kuin myös kaupallisten kumppaneidemme osalta.

Twitter on luonteva ja tehokas kanava tuotesijoittelun reaaliaikaiseen jalkauttamiseen ja taktiseen ohjaukseen sosiaalisessa mediassa.

MTV tarttuu jatkossakin ajankohtaisiin ilmiöihin ja luo niiden kautta uniikkeja ”first-in-media”-ratkaisuja mainostajakumppaneilleen.  Jutellaan lisää uudenlaisista mahdollisuuksista!

Tony StepanowMTV Next

Kirjoittaja on vastaava kaupallinen tuottaja MTV:llä.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme