Ilmiöt

Spottiblogi

Kenen taskusta sinä löydyt?

Kirjoittaja: Annika Brander

Maailman älypuhelinpenetraation aikuisten keskuudessa arvioidaan olevan noin 82 % (Forbes 2015). Lyhyellä matematiikalla maailman väestöstä noin 5,7 miljardia on mobiililaitteidensa välityksellä online. Suomessa vastaavan luvun on arvioitu olevan jopa 95 %, eli suomalaisia aikuisia älypuhelinkäyttäjiä on noin 4,2 miljoonaa.

4,2 miljoonaa taskua, joihin meillä mediana on mahdollista päästä. 4,2 miljoonaa potentiaalista kuluttaja-asiakasta. 4,2 miljoonaa silmäparia aamukahvilla, lounastauolla, illalla tv:n äärellä tai mökkilaiturilla.

MTV Uutiset -sovelluksen kehityksessä yksi ydinajatuksista oli aidosti kuunnella kuluttajia ja päästä osaksi kaikkia edellä mainittuja käyttötilanteita. Kertoa ensimmäisenä tärkeistä uutistapahtumista, tuoda uutiset mahdollisimman visuaalisesti ja laadukkaasti esille sekä kutsua uutisten kuluttajat sisältöjemme pariin aina uudestaan. Mielestäni olemme onnistuneet näissä tavoitteissa hyvin.

MTV Uutiset -sovelluksen käyttäjistä valtaosa (n. 70 %) on tilannut puhelimeensa uutisilmoitukset, joita lähetämme useita päivässä. Syksyn aikana tuomme sovellukseen ominaisuuden, jonka avulla kuluttaja voi itse päättää ne aihealueet, joista ilmoituksia haluaa. Tämän myötä osumatarkkuutemme lisääntyy entisestään. Haluamme päästä kuluttajien iholle, mutta antaa samalla heille myös valtaa vaikuttaa ja muokata omaa uutisnäkymäänsä. Implementoimme sovellukseen älykkyyttä, minkä avulla sovellus automaattisesti muokkaa sisältönäkymää juuri kyseisen käyttäjän tottumusten mukaiseksi. Paljon toimenpiteitä ja parannuksia, joiden avulla käyttökokemuksesta tulee yhä henkilökohtaisempi.

Haluamme läheisimmän suhteen niihin miljooniin suomalaisiin, jotka viettävät merkittävän osan vapaa-ajastaan medioidemme parissa, ja uskallan väittää, että nykyarjessa älypuhelimesta on tullut luottoystävä. Se on kello, kalenteri, kamera ja lompakko. Opettaja, muistuttaja, lohduttaja ja viihdyttäjä.

Toisaalta älypuhelin on myös väline, jossa sinut helposti vaihdetaan parempaan kaveriin, mikäli et ole luottamuksen arvoinen ja anna sitä, mitä sinulta odotetaan. Tästä syystä MTV Uutiset -sovellus ei ole vielä valmis, se on tuskin koskaan valmis. Kuuntelemme herkällä korvalla kuluttajiamme ja olemme valmiita muuttamaan suuntaa, mikäli sitä meiltä odotetaan.

Mainostajille MTV Uutiset -sovellus tarjoaa aitiopaikan kuluttajien arkeen. Me tunnemme käyttäjämme ja parhaimmassa tapauksessa pystymme yhdessä tekemään mainonnasta palvelua. Uutisilmoitusten tilausten perusteella tiedämme käyttäjämme valinnoista ja kiinnostusten kohteista jo paljon. Pystymme sijoittamaan hänet kartalle ja tiedämme, minkälainen laite hänen taskustaan löytyy. Osaamme ohjata häntä medioidemme välillä palvelusta toiseen, auttaa häntä löytämään juuri itseään kiinnostavat sisällöt ja parhaimmillaan olla osa hänen päiväänsä sen jokaisena hetkenä.

Tavoitteemme on, että mahdollisimman moni 4,2 miljoonasta suomalaisesta älypuhelimen käyttäjästä haluaisi MTV:n taskuunsa.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme