Mediamarkkina

Spottiblogi

Terveiset myyntijohtajalta: On lupausten lunastamisen aika

Olemme vuoden 2017 kynnyksellä, siinä hetkessä, jolloin Pöllölaakson lupausten tulee näkyä niin mainostajien kuin media- ja mainostoimistojenkin pöydillä.

Miten rakennamme arvoa mainostaja-asiakkaidemme liiketoiminnan kehittämiseksi?

  • asiakasymmärrys keskiössä
  • vahvan liikkuvan kuvan (ns. Total Video) ratkaisuilla
  • sosiaalisen median sekä sisältöjen räätälöinnillä
  • kotimaisella sisällöllä

Vain näin pystymme todentamaan paikkamme markkinointiviestinnän ekosysteemissä. Meidän kaikkien yhteinen missio on kuitenkin tavalla tai toisella saada kuluttaja viihtymään brändiemme, sisältöjemme parissa entistä kattavammin ja intensiivisemmin.

Kotimainen sisältö on ainutlaatuisen vahvassa asemassa kuluttajien keskuudessa. Esimerkiksi Tuomas Kyrön ja Dome Karukosken elokuva Mielensäpahoittaja keräsi MTV3 -kanavalla uskomattomat 814 000 katsojaa lauantaina 26.11. (lähde Finnpanel).

Lupausten lunastamiseen liittyy olennaisesti mainostajien tavoitteet vuoden 2017 suhteen. Olen hieman huolissani huomioarvotalouden sekä vahvan taktisen tai lyhytsyklisen tavoiteasetannan näkymisestä päivittäisissä keskusteluissa.

Kuluttajien pitää hurmaantua tuotteeseen, palveluun tai vaikkapa sisältöön – tämä ei ole muuttunut mihinkään. Tähän tähtäämme kuljettamalla heitä eri markkinointiviestinnän kanavien kautta ja sitouttamalla heitä olemaan brändiemme parissa.

Yhdistelmä maksettua, omaa ja ansaittua mediaa tuottaa tuloksia, joista aiemmin on voitu vain haaveilla. Tällöin arvoon nousee kyky rakentaa kommunikaation konsepti, joka taipuu luontaisesti kaikkiin kanaviin kanavien ehdoilla. Tästä kokonaisuudesta toivoisin vielä enemmän keskustelua koko yhteisöltämme.

Total Videon voima on edelleen uniikki tapa saavuttaa kuluttajat nopeasti. Suomen markkinoilla lineaarinen TV on tässä merkittävässä roolissa. Erittäin vahvan tavoittamisen kautta Total Videon kyky rakentaa brändin tunnettuutta, uskottavuutta ja haluttavuutta on erityisen merkittävä, kun kilpailu kuluttajien ajasta kasvaa koko ajan. Tästä hyvänä esimerkkinä olkoon Burberryn huikea tarina heidän menestyksensä alkulähteiltä. Pakko myöntää oma hurmaantumiseni ko. brändiä kohtaan.

Yllämainituista syistä olen varma, että Pöllölaakso pystyy lunastamaan vuoden 2016 varrella annetut lupaukset. MTV:llä on ainutlaatuiset sisällöt, joita jaetaan kuluttajien keskuudessa entistä laajemmin vuonna 2017.

Uskon myös sanontaan ”palaute on mestareiden aamiainen” eli kaikki palaute työstämme on ensiarvoisen tärkeää – sen avulla kehitämme työtämme. Täydellisyyttä ei tällä toimialalla ole kuitenkaan olemassa - jatkuva muutos ja siihen reagoiminen ovat enemmän tunnusomaista päivittäiselle työnteollemme.

Kohti joulua ja vuodenvaihdetta mennään - muistakaa muistaa läheisiänne ja nauttia juhlapäivistä.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme