Sisällöt

Spottiblogi

Vain sisällönjakelu saa timanttisen sisällön loistamaan

Natiivimainonta on kasvanut parin viime vuoden ajan kohisten ja kasvu näyttäisi jatkuvan tänäkin vuonna. Eikä suotta. Harvassa mediaratkaisussa kuluttaja valitsee itse viettävänsä kaupallisen sisällön parissa useita minuutteja ja sisältöä ahmien.

”Sisältö on kuningas” kuuluu vanha viisaus. Näin on edelleenkin, ehkä jopa timantti. Kukapa haluaisi huonon sisällön parissa aikaansa viettää, ei ainakaan vapaaehtoisesti? Mutta ilman sisällönjakelua tieto kuninkaasta ei leviä valtakunnassa tai timantti jää loistamatta, kun kukaan ei sitä huomaa. Sisällönjakelun tehtävänä on saattaa sisältö ja siitä kiinnostuneet henkilöt yhteen.

Hukumme sisältöön

Sisältömarkkinoinnin ollessa markkinoinnin kuuma trendi sisältöä tuotetaan p a l j o n. Niin paljon, että hukumme siihen. Sisältöjen elinkaari on lyhyt, turhankin lyhyt. Sisällöntuotantoon kuluu paljon resursseja ja usein ajatellaan hyvän sisällön leviävän itsestään ollessaan relevantti ja erinomainen. Valitettavan harvoin näin kuitenkaan käy.

Syiksi arvelen laiskuutta, kateutta tai sisällön henkilökohtaisuutta. Somen käyttö on myös muuttunut niin paljon ja muuttuu koko ajan eikä ihmiset enää suolla sinne (onneksi) kaikkea heitä kiinnostavaa tai muille hyödylliseksi kokemaansa.

Hyvä sisältö kestää pitkää jakelua

Koska sisällöntuotannon vauhti maailmassa on niin kova, tarvitaan sisällönjakelua, jolla varmistetaan, ettei hyvä sisältö huku sisältövirran mukana ja hautaudu maailman sisältömerien syövereihin. Hyvä sisältö kestää jakelua ja on relevantti tuhansille ja taas tuhansille ihmisille pitkänkin ajan kuluessa. Myös uudelleen esille nostettaessa.

Kotimaiset mediatalot tuntevat lukijansa, seuraajansa ja katsojansa

Kotimaiset mediatalot tarjoavat laajoja verkostoja ja keinoja sisältöjen esille nostamiseksi kuluttajien pitämissä ja luotettaviksi kokemissa medioissa. Fake newsin aikakaudella mainostajienkin kannattaisi hyödyntää natiivimainonnan tekemistä kotimaisten verkkomedioiden kanssa, jolloin sisältö tavoittaa kuluttajansa turvallisessa mediaympäristössä.

Lisäksi kotimaiset mediat tuntevat lukijansa, seuraajansa ja katsojansa. He tietävät minkälainen sisältö kiinnostaa ja miten se kannattaa tuoda esille. Mediatalot ovat elättäneet itsensä jo vuosikymmeniä tuottamalla ihmisiä kiinnostavaa sisältöä. Samaa osaamista voi myös asiakas hyödyntää tekemällä yhteistyötä mediatalojen kanssa.

Laadukasta raportointia

Orgaanisen somen teho heikkenee algoritmimuutosten vuoksi ja pakottaa jatkossa mainostajia käyttämään enemmän rahaa sisältöjensä esille nostamiseen. Jos kuluttaja näkee vilauksen some-feedissään orgaanisena tai maksettuna mainostajan sisällöstä, onko sisältöä silloin kulutettu?Kotimaiset mediatalot pystyvät takaamaan mainostaja-asiakkaille yhteistyön tulokset ja raportoinnit ovat laadukkaat.

Me tiedämme mm. että MTV.fi:ssä julkaistuja natiiviartikkeleita luetaan keskimäärin yli 3,5 minuuttia, tiedämme millaisia lukijat ovat ja voimme luoda heistä dataa hyödyntäen asiakkaille omia segmenttejä, joille jatkossa kohdentaa mainontaa.

Miten mainostajana haluaisit käyttää 3,5 minuuttia aiheestasi kiinnostuneen lukijan kanssa?

Kuinka paljon lukijoita haluaisit sisällöllesi? Laitetaanko 5000 vai 10 000 vai jopa enemmän?

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme