Verkkomainonta

Spottiblogi

Verkkomainonnan trendit 2017

MTV:n tuotekehitystiimin ja natiivimainonnan asiantuntijat löivät päänsä yhteen ja listasivat, mitkä verkkomainonnan ja kehittämisen teemat ovat nousussa vuonna 2017.

Videomainonta

Tapio Haaja, kehityspäällikkö, online video

”Lyhyiden videoiden merkitys tärkeimpänä uutislähteenä kasvaa etenkin nuorissa aikuisissa. Laatuun satsaavat toimijat selviävät voittajina videon määrän kasvaessa räjähdysmäisesti. Videomainonnan moninaistuessa mainostajille muuttuu yhä tärkeämmäksi ymmärtää, millä alustalla ja minkä sisällön yhteydessä heidän videomainoksensa pyörivät.”


Pia Hildén, kehityspäällikkö, online video

”Videomainosratkaisuiden lisääntyessä kasvaa tarve verrata videomainosnäyttöjen laatua ja vaikuttavuutta nykyistä paremmin. Sekä bannerityyppisillä videomainosratkaisuilla että netti-tv:n videomainonnalla on kuitenkin molemmilla oma selkeä ja kasvava roolinsa myös vuonna 2017.”


Palvelukehitys ja data

Aleksi Leinonen, kaupallinen kehityspäällikkö 

”Asiakas nostetaan viimein kehitystyön keskiöön ja asiakasymmärrys ohjaa palvelu- ja tuotekehitystä. Vihdoin myös isommat mediatalot siirtyvät käyttöperusteiseen personoituun verkkosisältöön. Chatbottien käyttö tulee kasvamaan vuoden 2017 aikana eri palveluissa.”


Simo Könönen, Senior system analyst

"Vuoden 2017 iso voitto on tunnistetun asiakkuuden ja digitaalisten palvelujen anonyymin käyttöhistorian yhdistäminen - ja näin syntyvän rikkaan profiloinnin ketterä soveltaminen niin markkinoinnissa kuin palvelujen kehityksessä. Teknisten haasteiden lisäksi asia koskettaa myös kysymystä kuluttajien yksityisyydestä ja tulevan EU-tietosuojalainsäädännön käytännöistä."


Ostotavat ja mittaaminen

Maarit Ruuth, kehityspäällikkö, display

”Materiaalien päätelaiteriippumattomuus tulee yleistymään vuonna 2017. Julkaisijat, kuten myös MTV, tulevat mahdollistamaan yhä useampia responsiivisia ratkaisuja mainostajille, jolloin mainosta näytetään kohdennuksiin sopivalle kuluttajalle riippumatta siitä, minkälaisella laitteella hän käyttää mediaa.”


Susanne Ropponen, tuotepäällikkö, natiivimainonta

”Natiiville luodaan omat mittarit display-kampanjoiden mittareiden sijaan. Ne tullee sisältämään natiiviin sopivat määrälliset sekä laadulliset mittarit. Mittareina voivat olla vaikkapa todelliset lukijat klikkien sijaan ja/tai sisällön parissa vietetty aika.”


Saku Sahramies, tuotekehitysjohtaja

”Data ja ohjelmallisen kasvu tulevat olemaan luonnollisesti keskustelun keskiössä myös 2017. Nousevana trendinä ennustan datan ohjaavan aiempaa monipuolisemmin myös takuukampanjoita. Medioiden datakyvykkyyksien kasvun myötä takuupuolella tulemme näkemään enemmän asiakkaille kustomoituja segmenttejä tai esimerkiksi toimialalle valmiiksi rakennettuja segmenttejä.”


Anu Höglund, kehityspäällikkö, ohjelmallinen ostaminen

”Ohjelmallisessa ostamisessa laadukkaiden mainosnäyttöjen merkitys tulee ensi vuonna korostumaan. Muun muassa viewability on herättänyt keskustelua jo kuluvana vuonna, mutta ennustan, että aihe nousee isommaksi puheenaiheeksi vuonna 2017.”

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme