Markkinointi

Spottiblogi

Vettä sataa etelässä ja Lapissa hiihdetään – on siis tullut kesä!

Ylppärit, valmistujaiset ja koulun päättäjäiset on vietetty. Ylpeydestä, helpotuksesta tai kiitollisuudesta kostuneet silmäkulmat on pyyhitty ja kesä alkaa hiipiä Saariselän lumisateineen ja etelän sadekuuroineen vallitsevaksi olotilaksi.

Ennen kuin karkaamme kesälaitumille kuluttamaan talven aikana sivuun pistetyt säästömme, on hyvä hetki katsoa menneeseen kevääseen kiitoksia unohtamatta.

Kevät piti sisällään varsin mielenkiintoisia käänteitä media-alalla. Huolimatta talouden aavistuksen positiivisesta vireestä ja kuluttajien luottamuksen voimakkaastakin palaamisesta, eivät suomalaiset yritykset höllentäneet vielä kukkaron nyörejään mediamarkkinoinnin suhteen niin kuin alalla yleisesti oletettiin.

Liikkuvan kuvan puolella meillä Pöllölaaksossa kevät oli mitä mielenkiintoisin. Kevät piti sisällään suuria onnistumisia katsomisen suhteen ja miljoonayleisöitä keränneitä tv-ohjelmastartteja. Tämä kaikki huipentui toukokuussa lätkän MM-kisoihin.

Televisio siis tavoittaa edelleen isosti ja mahdollistaa suuren kriittisen yleisön tavoittamisen ja siihen vaikuttamisen. Merkillepantavaa on myös nettivideon (ja erityisesti MTV Katsomon) käytön merkittävä kasvu. Suomalaiset haluavat katsoa kasvavissa määrin sisältöä myös muilta päätelaitteilta. Voidaankin sanoa, että niin sanottu total video, joka pitää sisältää niin tv-sisällöt kuin nettivideon, on uusi "teevee".

Olette nostaneet yhteisissä keskusteluissamme esille erilaiset liikkuvan kuvan ja sosiaalisen median vaihtoehdot – nykyään on kuulemma, mistä valita. Kummastusta ja pohdintaa on ilmeisesti aiheuttanut paitsi erilaisten medioiden ja mahdollisuuksien kirjo, myös se mitä missäkin kannattaa tehdä ja miten missäkin kannattaa näkyä.

Tähän huutoon me haluamme vastata. Meidän tehtävämme on auttaa teitä hahmottamaan eri vaihtoehtojen – myös muiden toimijoiden -  mahdollisuudet, roolit ja hyödyt. Tämä pakottaa meitä panostamaan myös koko liikkuvan kuvan ratkaisuiden kirjon hallintaan ja osaamiseen, jotta olemme varmasti valmiita ja kyvykkäitä auttamaan. Uskon, että teette kanssamme yhteistyöstä nyt ja jatkossa, koska luotatte meihin ja kykenemme teitä auttamaan, ette vain siksi, että ratkaisumme ja tuotteemme on kunnossa. 

Syksystä tulee varmasti hieno, ja meilläkin on uutta putkessa tulossa. Mutta ei unohdeta vielä kesänkään kulutussesonkia - lomalla kuluttajilla on aikaa ja myös rahaa, joten kannattaa varmistaa, että potentiaalinen asiakas ohjautuu ostoksille oikeaan paikkaan!

Suuri kiitos kuluneesta keväästä ja kaupallista kesää toivottaen,

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot