Suomalaiset mediakuluttajat: Vakiintuneet

Suomalaisista (18-54-v.) mediakuluttajista 26 % on Vakiintuneita.

Keitä Vakiintuneet ovat?

  • 35-54-v. naisia ja miehiä
  • taajama/maaseutu
  • lapsiperheitä

Mikä heitä motivoi?

  • Paras elämä lapsille

  • Hyvä, tavallinen arki

Mikä heille on tärkeää?

  • turvallinen perhe-elämä
  • rutiinit, vaatimattomuus
  • lasten ja perheen kanssa harrastaminen ja ajanvietto
  • arkiset elämykset: sauna ja hyvä ruoka

Miten Vakiintuneet käyttävät mediaa?

  • varovainen digitaalisuuden suhteen
  • perinteiset mediat korostuvat, ei juuri käytä somea, mobiilipalveluja tai netti-tv:tä
  • tavat ja tottumukset ohjaavat mediakäyttöä, medioilla omat roolinsa
  • ilmaistarjonta riittää

Mitä tuotteita Vakiintuneet käyttävät?

  • päivittäistavarat ja -kaupat
  • paikalliset mainostajat
  • pankit ja vakuutus
  • terveystuotteet
  • sanomalehdet

Minkälainen mainonta vetoaa Vakiintuneisiin?

  • tarjousmainonta, järkiostos
  • kotimaisuus, paikallisuus
  • tuttuus, samaistuminen

​MTV:n kuluttajasegmentit

  • jos haluat lisätietoa MTV:n kuluttajasegmenteistä ja omasta kohderyhmästäsi
  • jos olet kiinostunut mediaratkaisusta, jolla tavoitetaan kohderymäsi oikealle viestillä, oikeaan aikaan

Lähde: MTV mediakuluttajasegmentointi, TNS Monitor 2014

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme