Suomalaiset mediakuluttajat: Verkottujat

Suomalaisista (18-54-vuotiaista) mediakuluttajista 11 % on Verkottujia.

Keitä Verkottujat ovat?

  • 18-34-v. naisia
  • kaupunkilaisia
  • eri elämäntilanteita

Mikä heitä motivoi?

  • onnellisuus, hauskuus
  • unelmien toteuttaminen

Mikä heille on tärkeää?

  • terveys ja hyvinvointi
  • elämänkumppanin löytäminen
  • ihmissuhteet, ystävät
  • tunne-elämykset
  • hauskanpito, hemmottelu

Miten Verkottujat käyttävät mediaa?

  • aktiivinen digimedian käyttäjä, mutta ei edelläkävijä
  • ahkera somessa, pitää yhteyttä, viestittelee ja suosittelee
  • mediat tärkeä osa elämää: hakee mediasta elämyksiä ja inspiraatiota

Mitä tuotteita Verkottujat käyttävät?

  • kosmetiikka
  • muoti ja vaatteet
  • aikakauslehdet
  • nettikaupat
  • sisustustuotteet

Minkälainen mainonta vetoaa Verkottuneisiin?

  • itselle suunnattu
  • sisältöön sopivaa
  • uutuudet
  • hauskaa ja viihdyttävää
  • jaettava, osallistava

MTV:n kuluttajasegmentit

  • jos haluat lisätietoa MTV:n kuluttajasegmenteistä ja omasta kohderyhmästäsi
  • jos olet kiinostunut mediaratkaisusta, jolla tavoitetaan kohderymäsi oikealle viestillä, oikeaan aikaan

Lähde: MTV mediakuluttajasegmentointi, TNS Monitor 2014

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme