Suomalaiset mediakuluttajat: Viihdekeskeiset

Viihdekeskeiset kuluttavat nimensä mukaan pääasiassa viihdesisältöjä, toki myös ”asiaviihdettä” ja ns. ”lifestylesisältöä”.

Kaupallisten tv- ja radiokanavien tarjonta tyydyttää heidän tarpeensa parhaiten.

Elämykset, puheenaiheet ja tunnekokemukset tulevat sähköisten medioiden kautta.

Verkottuja

Verkottuja on ahkerin sosiaalisen median käyttäjä.

Käyn sosiaalisessa mediassa aina kun siihen tarjoutuu tilaisuus.”

Mediat ovat nivoutuneet tärkeäksi osaksi jokapäiväistä elämää. Niistä haetaan inspiraatiota ja sosiaalista väylää. Niin radiota kuin tv:täkin seurataan samalla kun seurustellaan sosiaalisessa mediassa tai kun tehdään verkko-ostoksia.

Viihtyjä

Viihtyjä hakee arkeensa elämyksiä. Mediakäytössä sähköiset mediat korostuvat.

"Tv:n kautta voin kokea suuria tunteita."

Televisio onkin lähes aina auki. Mediat koetaan kivana ajanvietteenä, mutta niiltä haetaan myös uutta ja yllätyksellistäkin sisältöä.

Lähde: MTV mediakuluttajasegmentointi, TNS Monitor 2014

Lisää aiheesta:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme