Suomalaiset mediakuluttajat: Viihtyjät

Suomalaisista (18-54-v.)  mediakuluttajista 9 % on Viihtyjiä.

Keitä Viihtyjät ovat?

  • 35-54-v. naisia ja miehiä
  • kaupunkilainen
  • eri elämäntilanteita

Mikä heitä motivoi?

  • suuret elämykset
  • unelmien toteuttaminen

Mikä heille on tärkeää?

  • avoimuus, uuden etsintä
  • yhteisöllisyys
  • vapaa-ajasta nauttiminen
  • ruuanlaitto ja sisustaminen
  • tapahtumat ja konsertit 

Miten Viihtyjät käyttävät mediaa?

  • monipuolien mediakäyttö: lukee, katsoo tv:tä, surffaa ihan ajanvietteeksi – ja kuuntelee radiota
  • uutta, yllätyksellistä, inspiroivaa sisältöä
  • seuraa sekä uutisia että elämyksiä – painottuen viihteeseen ja lifestyleen

Mitä tuotteita Viihtyjät käyttävät?

  • hyvinvointi, vitamiinit, itsehoito
  • eettiset, funktionaaliset tuotteet
  • huvit
  • muoti ja kauneus

Minkälainen mainonta vetoaa Viihtyjiin?

  • itselle suunnattua
  • ideat ja vinkit, uutuudet
  • tarjoukset (merkkituotteet) 

MTV:n kuluttajasegmentit

  • jos haluat lisätietoa MTV:n kuluttajasegmenteistä ja omasta kohderyhmästäsi
  • jos olet kiinostunut mediaratkaisusta, jolla tavoitetaan kohderymäsi oikealle viestillä, oikeaan aikaan

Lähde: MTV mediakuluttajasegmentointi, TNS Monitor 2014

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme