Ensitreffit alttarilla kiritti AVAn kasvua

AVAn katselu kasvoi tammikuussa 28 %:lla edellisvuoteen verrattuna. Samalla AVA nousi kaupallisessa katseluosuudessa ohi Livin, lähes 8 %:iin (kohderyhmässä naiset 25–44-vuotiaat, prime-time). 

Veturina kasvulle toimi suuren suosion saavuttanut Ensitreffit alttarilla. Finnpanelin uuden raportoinnin mukaan sarjan aloitusjakso, joka tuli sekä MTV3:lta ja AVAlta, sai kokonaiskeskikatsojamääräksi* yli miljoonan.

MTV3:n katseluosuus kasvoi

Myös MTV3-kanava aloitti vahvasti vuoden 2015. Kaupallinen katseluosuus primessa nousi kaikissa kohderyhmissä. Viihdeohjelmat ja uutiset menestyivät erityisen hyvin.

Esimerkiksi Kymmenen uutisten keskikatsojamäärä nousi 16 %:lla. Viihdeuutuuden Kingin ensimmäinen jakso sai kokonaiskeskikatsojamääräksi* lähes 1,9 miljoonaa.

Ennätyksiä MTV.fissä

MTV.fi tavoitti ennätykselliset 2,3 miljoonaa eri kävijää viikossa eli kasvua oli 24 % viime vuoden tammikuuhun verrattuna. Eniten kasvua oli uutis- ja urheiluosioilla. MTV Katsomon videokäynnistysten määrä oli 10,5 miljoonaa.

*Finnpanel julkaisee sivuillaan ohjelmien kokonaiskeskikatsojamäärää: yliyönluku + viikon sisällä tulleet uusinnat + tallennekatselun + onlinekatselu.

Online-luvut raportoidaan Finnpanelille comScore DAXin käynnistysten ja katselunkeston osalta. Lue lisää täältä.

Lähde: Finnpanel, Tv-mittaritutkimus, comScore DAX, TNS Metrix

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme