Katseluennätysten lokakuu

Tanssii Tähtien Kanssa ylivoimaisesti katsotuin viihdeohjelma

Suomalaiset katsoivat lokakuussa televisiota enemmän kuin koskaan. TV:n parissa vietettiin 2,5 % enemmän aikaa kuin viime vuoden lokakuussa. Tänä vuonna katselu ylittää ensi kertaa kolmen tunnin keskimääräisen katseluajan per vuorokausi.

MTV3 katsotuin kanava

MTV3 oli lokakuussakin parhaaseen katseluaikaan katsotuin kanava lähes 24 prosentin osuudella. Kanavan kärkiohjelmat menestyivät erinomaisesti alati kiristyvässä kilpailussa.

Tanssi Tähtien kanssa

Tanssii Tähtien Kanssa oli lokakuun ylivoimaisesti katsotuin viihdeohjelma 1,2 miljoonalla katsojalla per jakso. Parhaimmillaan live-lähetysten keskikatsojamäärä nousi yli 1,4 miljoonan.

Uusi kotimainen draamasarja Roba aloitti 1.10. ennätysyleisöllä. Mikään kotimainen draama ei, Salatut elämät -sarjan 24.8.2009 jaksoa lukuun ottamatta, ole yltänyt tv:n digitalisoinnin jälkeen yhtä korkeaan keskikatsojamäärään, 1 050 000. Sarjan suosio on pysynyt korkeana: yli 900 000 katsojaa per jakso*.

Myös morsianta etsivät maajussit kiinnittivät 900 000 suomalaista per jakso* ruudun ääreen.

MTV3:n uutislähetysten vetovoima kasvoi. Kymmenen Uutisia katsoi keskimäärin 540 000 suomalaista, kasvua edellisvuoden lokakuuhun 11 %.

Subilla Big Brother katsotuin

Big Brother

Subin katseluosuus oli kohderyhmässään parhaaseen katseluaikaan lähes 14 %.

Big Brother on aiempien syksyjen tapaan kanavan katsotuin ohjelma. Talk Show sai sunnuntaista toiseen lähes 400 000 katsojaa.

Subin syksyn toinen kotimainen menestysohjelma on Ylläs – huipulla tuulee, jota seuraa lähes 300 000 katsojaa per jakso*.

AVAn viikkotavoittavuus nousi

Erilaiset äidit

AVA viikkotavoittavuus nousi lähes 2,2 miljoonaan, katseluosuus kasvoi 25–44-vuotiaiden naisten kohderyhmässä jo yli kolmeen prosenttiin.

Katsotuin ohjelma lokakuussa oli Erilaiset äidit, joka sai keskimäärin 160 000 katsojaa per jakso*.

Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus, AdEdge

*sisältää ensiesityksen lisäksi uusinnat ja tallennekatselun.

MTV3 kohderyhmä 10–59-vuotiaat, prime time 18–23.30

Subin kohderyhmä 10–44-vuotiaat, prime time 18–24

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme