MTV jatkaa kaupallisen television markkinajohtajana

MTV:n kanavat tavoittivat alkuvuonna keskimäärin 2,8 miljoonaa suomalaista päivässä, yli 400 000 enemmän kuin seuraavaksi suurimman tv-toimijan, Nelonen Median, kanavat. MTV on myös katseluajassa mitattuna katsotuin kaupallinen tv-yhtiö. 

MTV:n kevään 2016 ohjelmisto kiinnosti jälleen tv-katsojia. Suomalaiset viettivät yhtiön kanavien parissa tammi-toukokuussa noin kolme varttia päivässä. MTV:n kanavien 2,8 miljoonan päivätavoittavuus mahdollistaa mainostaja-asiakkaille kampanjoiden nopean toimivuuden.

MTV3 katsotumpi kuin Nelonen Median kanavat yhteensä

Koko väestössä MTV:n osuus kaupallisten televisiokanavien katsojista oli lähes 47 % (tammi-toukokuu), mikä on 14 % prosenttiyksikköä enemmän kuin markkinakakkosella Nelonen Medialla.

Pelkästään MTV3-kanava oli katsotumpi kuin Nelonen Median kanavat yhteensä. Tärkeässä päivittäisostopäättäjien kohderyhmässäMTV:n kaupallinen katseluosuus oli peräti 48 % ja yhtiön kanavat ovat katselluimpia myös halutussa 25-44 ikäisten kohderyhmässä.

Tv-mainonnan määrällä mitattuna MTV on myös selkeä markkinajohtaja. Tammi-huhtikuussa puolet kaikista Suomessa tehdyistä televisiomainonnan investoinneista suuntautui MTV:lle.

- Kilpailu katsojien ajankäytöstä on kovaa. Uskomme terveeseen kilpailuun, joka kirittää yhtiöt tarjoamaan jatkossakin laadukasta ja monipuolista tv-sisältöä. Haluamme kiittää mainostajia ja suomalaisia tv-katsojia luottamuksesta, jonka avulla olemme edelleen markkinajohtaja, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

MTV:n monipuolinen sisältötarjonta houkuttelee

MTV luo suomalaisille pitkäkestoisia ja isoja ilmiöitä. MTV on houkutellut kevään aikana erilaisia yleisöjä monipuolisella viihde-, urheilu- ja uutistarjonnallaan – myös niitä, jotka katsovat yleensä vähemmän televisiota.

Esimerkkejä näistä sisällöistä olivat mm. Uutiset, Huippujengi ja Saturday Night Live. MTV:n uutis- ja sääohjelmat tavoittavat 1,3 miljoonaa suomalaista päivittäin.

Jääkiekon MM-kisat nostivat MTV:n katseluosuuden huippulukemiin ja MM-finaalin yli 2,2 miljoonan keskikatsojamäärä rikkoi aiemmat ennätykset.

Syksy lupaa jatkoa menestykselle


Syksy lupaa jatkoa menestykselle, kun MTV:n ohjelmiston kulmakivi, kotimainen ohjelmisto kokoaa suomalaiset jälleen yhteen tulevana syksynä. Ohjelmistoon on tehty isoja vahvistuksia ja luvassa on runsas kattaus kotimaisia ohjelmauutuksia. MTV3-kanavan arki-iltoina primetime-aikaan nähdään vain kotimaisia ohjelmia läpi syksyn. Tutustu syksyn ohjelmistoon.

Lähteet:
Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus, tammi-toukokuu 2016, koko väestö = 4+ vuotiaat
TNS Ad Intelligence Mainonnan määrä -tilastot

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme