MTV kirkkaasti syksyn katsotuin kaupallinen tv-toimija

MTV:n nousujohteinen syksy huipentui marraskuussa. Kaupallisten kanavien katselusta peräti 45 % suuntautui MTV:n kanaville. MTV on ollut jo yhdeksän viikkoa peräjälkeen katsotuin kaupallinen toimija (kaupalliset katseluosuudet, 10-54-v. prime time klo 18.-23.30).

Marraskuussa kaupallisten kanavien katselusta peräti 45 % suuntautui MTV:n kanaville. Nelonen Median osuus jäi 34 %:iin ja muiden kaupallisten kanavien 21 %:iin. 

- Viimeiset yhdeksän viikkoa ovat olleet hienoja, katselumme voi erinomaisesti! On ilo nähdä, että katsojat löytävät kanaviltamme suosikkeja viikon jokaisena päivänä, tämä näkyy nyt korkeana katseluosuutena. Meille on myös äärimmäisen tärkeää Subin ja AVAn kotimaisten ohjelmien onnistumiset, tavoitteenamme on tarjota sisältöjä kaiken ikäisille suomalaisille ja tässä on nyt onnistuttu", kertoo MTV:n kanavajohtaja Jaana Pasonen.

MTV:n vahvuus on suomalaisen katsojan aito ymmärtäminen

Suosituimman kotimaisen ohjelmiston teemat pyörivät syksyllä suomalaisten elämänkohtaloiden, ihmissuhteiden, ajankohtaisten asioiden ja arjen ympärillä, joko tosi-tv:n tai fiktion voimin.

Kaksi syksyn suosituinta sarjaa MTV3:lla olivat Maajussille morsian (kokonaiskeskikatsojamäärä kausi 10: 880 000/jakso) ja Salatut elämät (kokonaiskeskikatsojamäärä syksyllä 2017: 765 000/jakso).

Myös MTV:n kattava uutisohjelmisto kiinnosti suomalaisia. AVAlla Ensitreffit alttarilla ohjelman neljäs kausi oli kanavan katsotuin ohjelma lähes 0,5 miljoonan kokonaiskeskikatsojamäärällä per jakso.

Subin Punk’d Suomi jaksojen kokonaiskeskikatsojamäärä oli noin 250 000. Kaikkiaan sarjaa on seurannut Subilta yli 1,8 miljoonaa suomalaista ja Katsomossa ohjelmakäynnistyksiä on kertynyt lähes 0,5 miljoonaa.

- Aidot tarinat kiinnostavat suomalaisia. Maajussille morsian ja Ensitreffit alttarilla ovat tarjonneet juuri niitä. Kotimaisella draamalla on myös vankka pohja meidän ohjelmistossamme, Salkkarit on yksi ohjelmistomme kivijaloista. Myös uutisten suosio on vankkumaton, uutiset kiinnostavat vuoden jokaisena päivänä. Ensi keväänä ohjelmistomme on entistäkin vahvempi, ja mm. ison perheviihteen ja kotimaisen draaman määrä kasvaa, kertoo MTV:n sisältöjohtaja Marko Karvo.

MTV Katsomossa kasvua +50 %

MTV Katsomo jatkoi marraskuussa huimalla lähes 50 %:n kasvuvauhdilla ohjelmakäynnistyksissä. Salatut elämät takoo noin 800 000 ohjelmakäynnistystä viikossa ja katsojista 2/3 on alle 35-vuotiaita.

Ensitreffit alttarilla sai 200 000 – 250 000 ohjelmakäynnistystä viikossa ja Maajussille morsiankin yli 100 000.

Lähteet:

TV: Finnpanel TV-mittaritutkimus, kokonaiskeskikatsojamäärä 4+ v. sisältäen kaikki esityskerrat, tallennekatselu ja katselu Katsomossa

Katsomo: comScore DAx ohjelmien käynnistykset (ei klipit tai web-only), profiili kirjautuneista käyttäjistä

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme