MTV:n kanavien katselu kasvoi kesäkuukausina

Kesällä tv:n katseluun vaikuttavat niin säät kuin huippu-urheilukin. Tänä kesänä säät suosivat sisätiloissa oleilua ja tv:n katselua, mutta myös MTV:n kanavien ohjelmakarttoihin tehtiin muutoksia. 

MTV:n kaupallisten kanavien katselu lisääntyi viime kesä-heinäkuuhun nähden 12 prosenttia. Katselua kertyi myös enemmän kuin 2012 tai 2013 kesä-heinäkuussa. MTV:n kanavat saivat puolet kaupallisten kanavien katselusta prime timessa.

"Vahvistimme MTV3:n kesän ohjelmakarttaa mm. Huomenta Suomella ja jatkamalla Emmerdalea ydinprimessä koko kesän. Kesällä ihmisten mediakäyttö on satunnaisempaa, joten pyrimme myöskin tuomaan ruutuun helposti kulutettavaa sisältöä, johon pystyi koska vaan hyppäämään mukaan", kommentoi MTV:n Mediapalveluiden johtaja Pauli Jäämies

MTV:n kaupalliset kanavat tavoittivat suomalaiset hyvin:

  • päivittäin kanavia katsoi 2,3 miljoonaa (48 %) ja
  • viikoittain 3,8 miljoonaa (80 %) 10 vuotta täyttäneistä suomalaisista
  • MTV3:n katselu oli erityisen hyvässä kasvussa 35-54-vuotiaissa (lähes 30 %)
  • Subin katselu kasvoi 18 % 25-44-vuotiaissa
  • AVAn katselu lähes tuplaantui naiskohderyhmässä (N25-44).


MTV3:n prime timessa Seitsemän uutiset ja Päivän sää saivat kolmanneksen lisää yleisöä. Myös näitä seurannut Emmerdale oli suosittu.

Myös arkiaamuissa läpi kesän jatkanut Huomenta Suomi ja Studio55 nostivat MTV3:n katselua selvästi. Muita suosittuja sarjoja olivat Pientä mökkiremonttia, Kaappaus keittiössä, Mentalist, 1001 Rikua, Retrohelmet ja Grillikuume.

Subin ohjelmistossa elokuvat olivat suosituinta kesäkatsottavaa, kärjessä Poliisiopisto- ja Tappava Ase -leffat. Sarjoista suosituimmat olivat Myytinmurtajat ja Simpsonit.

AVAlla katsottiin draamaa. Uutuussarja The Affair ja tutumpi Kosto olivat katsotuimmat. Myös Muodin huipulle keräsi aiempaa enemmän yleisöä - tosin esitysaikakin oli tuntia aikaisemmin kuin viime kesänä. 

Verkon puolella MTV.fi-sivustolla oli 1,4 - 1,6 miljoonaa eri kävijää/viikko kesä-heinäkuussa. MTV Katsomossa videokäynnistyksiä oli noin 16,4 miljoonaa (ilmaiset sisällöt). 

Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus, kesä-heinäkuu 2015 lopullisin luvuin pl 27.-31.7. joka yliyön luvuin / ComscoreDax

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme