MTV oli katsotuin kaupallinen tv-yhtiö myös maaliskuussa

Maaliskuu oli viihteen juhlaa MTV:llä! Kuten koko alkuvuoden, MTV oli katsotuin kaupallinen tv-yhtiö myös maaliskuussa, ja ero Nelonen Mediaan säilyi selkeänä.  

MTV:n Koko ilta kotimaista -strategia jatkaa voittokulkuaan, ja MTV säilytti asemansa Suomen katsotuimpana kaupallisena tv-yhtiönä keräten 45 % kaupallisesta kokonaiskatselusta (10-54-vuotiaat, prime time 18-23.30).

MTV3-kanavan katselu kasvoi maaliskuussa viidenneksen ja kaupallinen katseluosuus oli lähes 33 % (10-54-vuotiaat, prime time 18-23.30). MTV3:nkotimaiset viihdeohjelmat keräsivät televisioiden ääreen jälleen miljoonayleisöjä.

Sub vahvisti maaliskuussa asemaansa kolmanneksi katsotuimpana kaupallisena kanavana, ja Subin kaupallinen katseluosuus nousi yli yhdeksän prosentin (15-44-vuotiaat, prime time 18-24). Menestykseen siivittivät kotimaiset uutuussarjat sekä panostukset elokuvatarjontaan.

MTV Katsomossa rikottiin ennätyksiä myös maaliskuussa, jonka aikana mainosrahoitteisia videoita käynnistettiin Katsomossa 15,8 miljoonaa kertaa. Kasvua viime vuoden maaliskuuhun kertyi peräti 76 %.

Koko ilta kotimaista -ohjelmille huippuluvut

Putouksen kahdeksas kausi valloitti uudistuneella näyttelijäkaartilla suomalaisten sydämet, ja Aina Inkeri Ankeisen Vuoden sketsihahmo -kilpailun voittoon huipentunut finaali tavoitti 1,8 miljoonaa suomalaista. Kaikkiaan kahdeksatta kautta seurasi TV:stä lähes 3,7 miljoonaa suomalaista. Putouksen jaksot saivat yli kaksi miljoonaa käynnistystä MTV Katsomossa.

Juhlakauden Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelman suuret tunteet ja ikimuistoisen säkenöivät tanssiesitykset ovat myös keränneet edelleen suursuosion katsojien joukossa. Ohjelman kokonaiskeskikatsojamäärä oli maaliskuussa yli 1,2 miljoonaa per jakso. Tansseja on seurannut TV:stä tähän mennessä 3,1 miljoonaa suomalaista, ja lisäksi ohjelman jaksoja on käynnistetty 560 000 kertaa MTV Katsomossa. 



Subin kotimaiset ohjelmat Riisutut ja Treffaa mun vanhemmat sekä panostus elokuviin nostivat Subin katseluosuutta maaliskuussa. Riisutut-sarjan avausjakso sai kokonaiskeskikatsojamääräksi lähes 530 000, ja kaikkiaan sarjaa on tähän asti seurannut TV:stä noin 1,5 miljoonaa suomalaista.

Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus, ohjelmayleisöt 4+ -vuotiaissa (tavoittavuus = väh. 3 min yhtäjaksoista katselua) ja comScore DAx MTV Katsomo käynnistykset ja keskikatsojamäärät.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme