MTV selvästi katsotuin kaupallinen tv-talo lokakuussa

MTV:n syksyn Koko ilta kotimaista -konsepti on onnistunut tavoitteessaan tarjota tv-katsojille uusia, mielenkiintoisia kotimaisia ohjelmasisältöjä.

MTV oli lokakuussa selvästi katsotuin kaupallinen tv-yhtiö, ja lähes puolet kaupallisesta tv-katselusta kohdistui MTV:n kanaville. Lokakuussa kansan suosikkeihin lukeutuivat mm. Posse, Tähdet, tähdet -musiikkishow, Salatut elämät, Ex-onnelliset ja MTV:n uutiset. 

MTV:n kaupalliset kanavat tavoittivat lokakuussa lähes 2,8 miljoonaa suomalaista päivässä, yli puoli miljoonaa enemmän kuin toiseksi suurimman kaupallisen yhtiön kanavat.

- Keväällä tekemämme strateginen muutos ja Koko ilta kotimaista -konseptin tuominen tv-katsojille on onnistunut erinomaisen hyvin ja juuri suunnitelmiemme mukaan. Lanseerasimme systemaattisesti syys-lokakuussa lukuisia kotimaisia viihdeohjelmia kaikille kanavillemme. Erityisen ylpeä olen uutistoimintamme laadusta, joka tavoittaa 1,2 miljoonaa katsojaa joka ilta, iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.
 
MTV on ollut vuoden kaikkina kuukausina Suomen katsotuin kaupallinen tv-yhtiö ja MTV3 katsotuin kanava. Lokakuu oli MTV:lle vuoden paras kuukausi heti toukokuun jälkeen, jolloin jääkiekon MM-kisat nostivat osuuden huippuun.

Kaupallisista tv-kanavista lokakuun katsotuin oli MTV3. Koko ilta kotimaista -ohjelmablokissa klo 19 - 22.30 MTV3:n osuus kohderyhmässä 10-54 oli 36 %, selvästi enemmän kuin toiseksi katsotuimmalla kanavalla.


 
Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus, 25.-31.10. yliyönluvuin (puuttuu tallennekatselu viikon ajalta).

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme