MTV tavoittaa naiset parhaiten

MTV haluaa toivottaa kaikille hyvää naistenpäivää ja kiittää sekä katsojia että mainostaja-asiakkaita hyvin alkaneesta vuodesta. Nyt on syytä nostaa malja naisille!

Suomalaiset naiset viettivät alkuvuonna yli kolme ja puoli tuntia vuorokaudessa tv-sisältöjen parissa. Lähes puolet naisten kaupallisten tv-kanavien katselusta suuntautui MTV:n kanaville. AVAn kaupallinen katseluosuus nousi helmikuussa, kun muilla naisille suunnatuilla kanavilla osuus laski tammikuun lukemista.

MTV3 naisten suosituin kaupallinen tv-kanava

MTV3 tavoittaa naiskohderyhmät nopeimmin ja laajimmin. MTV3:n asema naisten suosituimpana kaupallisena tv-kanavana on alkuvuonna vahvistunut. MTV3 sai 38 % naisten kaupallisesta katselusta, kun toisena tullut Nelonen sai 18 % osuuden.

Naiset katsovat miehiä enemmän draamaa, viihdettä ja lifestyle-ohjelmia ja vähemmän urheilua. Eniten kaikista alkuvuoden tv-ohjelmista naiset katsoivat MTV3:n viikonloppuviihdettä, Tanssii Tähtien Kanssa ja Putousta. Myös Salatut elämät, Uutiset ja sää, Rimakauhua ja rakkautta sekä Yökylässä Maria Veitola ovat olleet viikosta toiseen naisten katsotuimpien ohjelmien joukossa.

Naiset kuluttavat videosisältöä aktiivisesti kaikilla päätelaitteilla. MTV Katsomo keräsi helmikuussa ennätykselliset 12,7 miljoonaa videokäynnistystä ja kävijöistä naisia on 55 %.

Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus tammi-helmikuu 2017, naiset = 15 vuotta täyttäneet ja vanhemmat naiset (ellei muuten määritelty), TNS Metrix vko 1-8 2017.

AVA tavoittaa naiset netissä ja tv:ssä

MTV:n AVA profiloituu voimakkaasti naisiin. AVA:n kaupallinen katseluosuus nousi helmikuussa lähes viiteen prosenttiin, kun muiden naisille suunnattujen kanavien osuus laski tammikuun lukemista (25-44-v. naiset prime time).

Myös AVAn sisältöjen kulutuksessa näkyy naisten päätelaiteriippumattomuus. Lineaaristen ohjelmasisältöjen ohella AVA tavoittaa naiset hyvin myös AVAn sosiaalisen median tilien kautta. AVAn Facebook-sivun orgaaninen tavoittavuus viimeisen kuukauden ajalta on 1,5 miljoonaa ja AVA-kanavan Instagram-tili, @avasuomi on kerännyt huimat 1,7 miljoonaa näyttökertaa. (Lähde: Facebook ja Instagram)

AVA haluaa puhutella naisia laadukkaalla sisällöllä. AVAn alkukevään kasvoina on nähty mm. Anne Kukkohovi, Tuija Pehkonen, Eevi Teittinen, Emilia Vuorisalmi ja Sara La Fountain.

Iholla –ohjelmasarja jatkaa tätä vahvojen naisten voittokulkua AVAn keväässä. Mukana neljännellä kaudella ovat Sini Sabotage, Laura Friman, Kristiina Komulainen, Kristiina Nisula ja Erika Vikman.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme