MTV3-kanavan katseluosuus nousi alkuvuonna – katsotuin kaupallinen tv-kanava!

MTV3 aloitti alkaneen vuoden hienolla katseluosuuden kasvulla. MTV3 oli koko vuorokauden aikana kuin prime timessakin katsotuin kaupallinen tv-kanava.

Katseluosuus nousi etenkin nuoremmissa kohderyhmissä

MTV3:n kaupallinen katseluosuus nousi edellisvuoden tammikuuhun nähden etenkin nuoremmissa kohderyhmissä ja se kasvatti entisestään eroa seuraavaksi suurimpaan kaupalliseen, Neloseen.

Kaupalliset katseluosuudet tammikuu 2017, prime time 18-23:30


4+ vuotiaat

10-54-vuotiaat

MTV3

36,4 %

29,0 %

Sub

19,6 %

20,8 %

AVA

7,1 %

8,9 %

MTV:n kaupallisten tv-kanavien (MTV3, Sub, AVA) katseluosuus oli tammikuussa (10-54-v. prime time 18-23.30) oli yhteensä 42 % (Nelonen Media 36 %).

Putous oli ylivoimaisesti katsotuin

MTV3 jatkoi tammikuussa syksyllä alkanutta Koko ilta kotimaista -teemaa. Putous oli ylivoimaisesti katsotuin tv-ohjelma tammikuussa. Ensimmäinen jakso 21.1. kahmi keskikatsojamääräksi huikeat 1,6 miljoonaa ja toinenkin jakso 1,5 miljoonaa. Vertailun vuoksi muiden kanavien (Nelonen ja Yle) katsotuimmat ohjelmat ylsivät 1,1 - 1,2 miljoonaan katsojaan.

MTV3:n kevätohjelmisto käynnistyi toden teolla heti tammikuussa ja keräsi kotisohville suuret yleisöt.

Suomen kaunein koti 9.1. aloitusjakso sai kokonaiskeskikatsojamääräksi yhteensä 820 000.

Yökylässä Maria Veitola aloitti toisen kautensa 25.1. vierailemalla Cheekin luona ja sai keskikatsojamääräksi yhteensä huikeat 935 000.

Lähes samaan ylsi 18-vuoden iän saavuttanut kestosuosikki Salatut elämät 25.1. jaksollaan (928 000).

MTV:n uutiset aloitti myös vahvasti: parhaat lähetykset saivat 700 000 - 800 000 katsojaa.

Pitkän tauon jälkeen paluun tehneen Kokkisodan 19.1. jakso sai kokonaiskeskikatsojamääräksi lähes 700 000.

Pitääkö olla huolissaan ja Olipa kerran elämä saivat nekin yli 600 000 keskikatsojamäärän.

Koko ilta kotimaista jatkuu koko kevään

MTV3-kanavan 60-vuotisjuhlavuosi jatkuu helmikuussa vahvana, kun ruutuun palaa tauon jälkeen huippusuosittu Tanssii Tähtien Kanssa (12.2.).

Helmikuussa myös kutkutetaan nauruhermoja kilpailussa Suomen surkeimman kuskin tittelistä (21.2.) ja Stadi vs. Lande -ohjelmassa (24.2.).

Loppukevään ohjelmistossa nähdään myös mm. uudistunut Bumtsibum, keskusteluohjelma Enbuske, Veitola & Salminen ja Lauri Ylösen taloprojekteja seuraava Laurin talot.


Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus, kaupallinen katseluosuus lasketaan mainosaikaa Suomessa myyvien 20:nen kanavan katselusta, kokonaiskeskikatsojamäärät muodostuvat ensiesityksen lisäksi, uusinnoista, tallennekatselusta ja katselusta MTV Katsomossa (comScore DAx).

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme