MTV:n syksyn hitit tv:ssä ja netissä

MTV:n kanavat tavoittavat kattavasti kaikenlaiset suomalaiset kohderyhmät. Lue, mitkä olivat MTV:n hitit tv:ssä ja netissä syksyllä 2013.

Uusi MTV esittäytyy sunnuntaina 3.11. alkaen

TV:tä katsotaan vuonna 2013 lähes yhtä paljon kuin edellisvuonna, kolme tuntia per päivä.

Syksyllä MTV:n tv-kanavat tavoittivat päivässä 55 % ja viikossa 86 % 10–54-vuotiaista suomalaisista, ja kaupallisesta katselusta yli puolet on MTV:n kanavien katselua (10–54-vuotiaat).

  • MTV3 on tavoittavin tv-kanava Suomessa ja katsotuin kaupallinen kanava. MTV3-kanavaa katsovat erityisesti naiset sekä perheet yhdessä.
  • Sub-kanavan tavoittavuus on laajan leffatarjonnan myötä noussut. Katselu painottuu nuorempiin kohderyhmiin.
  • AVA-kanavan katselu kasvaa: se on ottanut Liviä kiinni naiskohderyhmässä. AVAn katselu korostuu nuorissa naisissa ja hyvätuloisissa talouksissa.
  • Maksutv-kanavat MTV Max ja MTV Juniori tarjoavat täsmäkontakteja mies- ja lapsikohderyhmiin.

Uudet kotimaiset löysivät yleisönsä

Koko Suomi leipoo

MTV3:n uudet kotimaiset löysivät kohdeyleisönsä. Koko Suomi leipoo keräsi viikkokatsojamääräkseen* 660 000 ja Suomen kaunein koti 720 000. Molemmissa ohjelmissa katselu korostui naiskohderyhmissä.

Hell's Kitchen Suomi -sarjan katselu korostui 25–44-vuotiaissa naisissa.

Syksyn katsotuin viihdeohjelma oli jälleen MTV3-kanavan Tanssii Tähtien Kanssa, jonka viikkokatsojamäärä oli noin 1,2 miljoonaa per jakso.

Subilla Julkkis Big Brother teki alkusyksystä kanavan katseluennätyksen yli 800 000 katsojalla.

Loppusyksystä miesvoittoista yleisöä saivat mm. Vares-elokuvat. Uusi Arrow-sarja oli Subin syksyn katsotuin ulkomainen ohjelma.

Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus, *viikkokatsojamäärä = kaikki esityskerrat ja tallennekatselu yhteensä

Nettikävijöissä kasvua - varsinkin mobiilissa

MTV.fi tavoitti syys-marraskuun viikkoina keskimäärin reilu 1,9 miljoonaa kävijää, ja on kasvanut pari prosenttia viime vuoden syksystä. MTV.fi:n mobiilikäyttö samaan ajankohtaan tuplaantunut (eri selaimia keskimäärin 730 000 viikossa).

MTV Katsomossa syksyn hitit ovat päivittäisdraamat ja mobiilikatselu

MTV Katsomo

MTV Katsomossakin on ollut vilkasta. Syys-marraskuun viikkoina sivusto on kerännyt keskimäärin lähes 400 000 kävijää viikossa.

Syksyn aikana käynnistyksiä tehtiin 27 miljoonaa ja tammi-marraskuussa kaikkiaan noin 100 miljoonaa, jossa on kasvua +10 % viime vuoteen.

MTV Katsomon mobiilikatselu kasvaa hurjaa vauhtia. Mobiilikäynnistyksiä on tehty yli 5 miljoonaan syksyllä ja mobiilikäynnistysten osuus kaikista MTV Katsomon käynnistyksistä oli syys-marraskuussa 20 %.

Tammi-marraskuussa on tehty 15 miljoonaa mobiilikäynnistystä, jossa on kasvua +166 % viime vuoteen verrattuna.

Julkkis Big Brother

Syksyn katsotuimpia ohjelmia ovat olleet Julkkis Big Brother ja päivittäissarjat - etenkin Salatut Elämät. Myös Tanssii Tähtien Kanssa ja Idolsia on katsottu hyvin Katsomosta.

Lähteet: TNS Metrix / ComScore Dax / Cem4Mobile

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme