MTV:n syksyn ohjelmisto aloitti vahvasti

Tanssii Tähtien Kanssa aloitti MTV3:n sunnuntai-illassa 21.9. huippukatsojamäärällä. Lähetystä seurasi kaikkiaan 1,5 miljoonaa suomalaista ja keskikatsojamäärä oli samalla tasolla viime syksyn startin kanssa, 919 000.

MTV3:n lifestyle-ohjelmista katsotuin on Suomen kaunein koti. Ensimmäistä jaksoa seurasi lähes miljoona suomalaista ja keskikatsojamäärä nousi yli 0,5 miljoonaan.

Uutuusdraaman Kiiltokuvia aloitusjakson keskikatsojamäärä oli yli 600 000.

Salatut elämät ja MTV3:n Uutiset kestosuosikkeja

Salatut elämät -sarjaa seuraa viikoittain tv:stä 1,6 miljoonaa suomalaista. Keskikatsojamäärä per jakso on yli 700 000. Lisäksi viikoittain MTV Katsomossa jaksoja käynnistetään noin 450 000 kertaa ja katselun keskimääräinen kesto on vartin verran.

Vieläkin suositumpia live-tv:n puolella ovat MTV3:n uutislähetykset: Seitsemän ja Kymmenen uutiset tavoittavat viikoittain 2,4 miljoonaa suomalaista. Parhaimmat yksittäiset lähetykset saavat keskimäärin yli 550 000 katsojaa.

Big Brother jälleen syksyn iso tähti

Subin Big Brother on jälleen syksyn isoimmista tv-ilmiöistä. Viikoittain talon tapahtumia seuraa yli 1,1 miljoonaa suomalaista. Viikko huipentuu Talk Show -lähetykseen, joka saa keskimäärin 375 000 katsojaa.

Katsomossa ohjelmakäynnistyksiä on yli 100 000 per viikko. Ensimmäisten neljän BB-viikon ajalla Sub on ollut toiseksi katsotuin kaupallinen kanava MTV3:n jälkeen omassa kohderyhmässään.

Iholla-sarjan kokonaiskatselusta 15 % tulee Katsomosta

Miesten elämään pureutuvaa Iholla-sarjaa seuraa AVAlla viikoittain yli 400 000 suomalaista. Katselusta 75 % tulee naiskohderyhmiltä.

Syyskuussa AVA:n kaupallinen katseluosuus on kohderyhmässään (N25–44 prime) noussut yli kuuden prosentin ja kanava tavoittaa viikossa yli puolet 25–44-vuotiaista suomalaisnaisista.

Lisäksi Iholla-sarjan kokonaiskatselumäärästä tulee keskimääräistä enemmän, jopa 15 %, Katsomon kautta.

Kaupalliset katseluosuudet

Viikon 35–38 kaupalliset katseluosuudet (15–44-vuotiaat prime time 18–24):

  • MTV3 23,9 %
  • Sub 17,5 %
  • Nelonen 16,9 %
  • Jim 8,4 %
  • TV5 7,9 %

Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus, keskikatsojamäärät sisältävät eri esityskerrat ja tallennekatselun ellei toisin mainita, tavoittavuus (seurasi) = vähintään 3 minuuttia yhtäjaksoista katselua.

Lue lisää

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme