Puolet kaupallisten kanavien katselusta MTV:n kanaville toukokuussa

MTV:n kaupallinen katseluosuus nousi toukokuussa vuoden ennätykseen, 49 %:iin. Markkinajohtajana MTV lisäsi kevään aikana eroaan Nelonen Mediaan.

MTV:n kaupallinen katseluosuus nousi toukokuussa vuoden ennätykseen, 49 %:iin (10-54 prime time 18-23.30). MM-jääkiekko-ottelut olivat toukokuun katsotuinta tv-tarjontaa, ja kisoja seurasi MTV:n tv-kanavilla neljä miljoonaa suomalaista.

Suomen ottelut lähetettiin samanaikaisesti MTV3- ja C More Sport 1 -kanavilla, ja keskikatsojamäärä oli katsotuimmilla otteluilla yhteensä yli 1,4 miljoonaa. Myös uutislähetykset kisojen yhteydessä saivat miljoonayleisöjä. 

Katsotuimmat viihdeohjelmat alkuvuonna olivat puolestaan MTV3-kanavan Putous ja Tanssii Tähtien Kanssa.

MTV Katsomon katselu on kovassa nousussa. MTV:n mainosrahoitteiset käynnistykset MTV Katsomossa ovat kasvaneet alkuvuonna yli 50 %:lla.

"Kevät oli meille menestys ja on ilo nähdä, että strategiamme toimii ja markkinajohtajuutemme on vahvistunut entisestään. MTV Katsomon kasvu on tärkeää tulevaisuuden kannalta – hienoa, että siinäkin suunta on erittäin nousujohteinen", kertoo MTV:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan johtaja Sami Vikback.

"MTV3:n asema suomalaisten suosikkikanavana on vankka"

MTV3-kanavan kevätohjelmisto on ollut menestyksekäs. MTV3-kanavan katseluosuus oli tammi-toukokuussa viime keväistä selvästi korkeampi, 31,4 % (10-54 prime time 18-23.30). MTV3 oli katsotuin kaupallinen kanava kaikissa 15 vuotta täyttäneissä ikäryhmissä.

"Maikkarin asema suomalaisten suosikkikanavana on vankka. Meillä on takana hieno kevät ja kanavamme ovat nyt hyvässä terässä. Syksyllä pistämme jälleen kaiken peliin, kun luvassa on iso kattaus kotimaisia viihdeohjelmia, kärkenä mm. Tähdet, tähdet, Posse ja Game Night", kertoo MTV:n kanavajohtaja Jaana Pasonen.

Sub on vahvistanut asemaansa leffakanavana. 21.4. esitetty Luokkakokous oli kevään toiseksi katsotuin elokuva heti TV1:n Vadelmavenepakolaisen jälkeen.

AVAlla seurattiin loppukeväästä Iholla-sarjaa. Jaksot saivat kokonaiskeskikatsojamääräksi yli 100 000 katsojaa per jakso. Sarja oli erityisen suosittu nuorten naisten parissa: neljännes katselusta tapahtui MTV Katsomon kautta.

Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus ja comScore DAx videokäynnistykset 

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot