Putous-finaalia katsoi 1,5 miljoonaa suomalaista

Alkuvuoden katsotuin viihdeohjelma Putous huipentui lauantai-iltana finaalilähetykseen, jossa vuoden sketsihahmokilpailun voiton vei Pilvi Hämäläinen hahmollaan Aina Inkeri Ankeinen. Finaalia seurasi MTV3-kanavalla kaikkiaan 1,5 miljoonaan suomalaista.

Putous on ollut vuoden katsotuin viihdeohjelma

Putouksen uudistunut näyttelijäkaarti ja heidän huippusuorituksensa ovat päässeet suureen suosioon tänä keväänä.

Putous on ollut vuoden katsotuin viihdeohjelma ja suosio on näkynyt erityisesti lapsiperheissä: lapsikohderyhmässä katseluosuus on kauden aikana ollut 74 % ja lasten vanhemmissa 58 %.

Putouksen finaalilähetyksen keskikatsojamäärä oli 1 005 000 (yliyönluvuin) ja kaikkiaan lähetys tavoitti yli 1,5 miljoonaa suomalaista. Kaikkiaan Putousta on kauden aikana seurannut huikeat 3,6 miljoonaa suomalaista.*

"Putous on menestynyt uskomattoman hienosti eri medioissa. Se on pelkkää tv-ohjelmaa suurempi ilmiö. Putous on ansaitusti tämän vuoden katsotuin viihdeohjelma. Kiitos uudistuneelle Putous-tiimille, joka otti haasteen vastaan ja saavutti suursuosion!", iloitsee MTV:n sisältöjohtaja Marko Karvo.

"Putous käynnisti juhlakautemme loistokkaasti. Nöyrä kiitos ohjelman tekijöille ja katsojille! Kevät jatkuu nyt musiikin merkeissä, kun Bumtsibum tekee näyttävän paluun ensi lauantaina", kertoo MTV3:n kanavapäällikkö Jaana Pasonen.

Putouksen 8. kauden tuloksia

  • Putousta seurasi kauden aikana kaikkiaan huikeat 3,6 miljoonaa suomalaista.
  • Erityisesti ohjelma on kiinnostanut lapsiperheissä: lapsikohderyhmässä katseluosuus on kauden aikana ollut 74 % ja lasten vanhemmissa 58 %.
  • MTV Katsomossa Putouksen ohjelmakäynnistyksiä oli koko kauden aikana 1,8 miljoonaa.
  • MTV Katsomossa Putous-klippien käynnistyksiä oli lähes 2,5 miljoonaa.
  • Putous Facebook-sivut tavoittivat viikoittain yli miljoona suomalaista ja 2,5 miljoonaa uniikkia Facebook-käyttäjää kauden aikana. Orgaaninen bruttotavoittavuus Facebookissa oli yli 40 000 000. (lähde: Facebook ja Big Data Solutions).
  • Kauden aikana #Putous-hashtagilla twiitattiin 26 428 kertaa, joiden laskennallinen Twitter-tavoittavuus on 4,78 miljoonaa (MTV:n sometv-mittari).
  • Putouksen videoita on kauden aikana katsottu Facebookissa yli 7 miljoonaa kertaa. (lähde: Facebook)
  • YouTubessa Putouksen videot ovat kauden aikana keränneet lähes 5 miljoonaa katselukertaa. (Youtube)
  • mtv.fi/putous -ohjelmasivuilla oli kauden aikana yli 3 miljoonaa artikkelisivulatausta.

* Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus ja comScore DAx MTV Katsomon osalta

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme