Syyskuun katselukisa kävi kovilla kierroksilla - MTV selvä ykkönen

MTV:n tv-kanavat tavoittivat syyskuussa päivittäin 2,6 miljoonaa suomalaista - selvästi enemmän kuin kilpailevat kaupalliset tv-yhtiöt. Katsomossa mainosrahoitteisia käynnistyksiä kertyi lähes 10 miljoonaa.

MTV:n katseluosuus kasvussa

MTV:n tv-kanavat tavoittivat* syyskuussa viikoittain 4,3 miljoonaa ja päivittäin 2,6 miljoonaa suomalaista - selvästi enemmän kuin kilpailevat kaupalliset tv-yhtiöt.

MTV:n kaupallinen katseluosuus syyskuussa parhaaseen katseluaikaan** oli koko väestössä 47 % ja 10-54-vuotiaissa 42 %.

Lokakuussa (1.-13.10.) MTV:n prime timen kaupallinen katseluosuus on noussut entisestään: koko väestössä se on jo  52 % ja 10-54-vuotiaissa 48 %:iin. Myös MTV Katsomon käynnistykset kääntyivät kesän jälkeen kasvuun.

MTV3 syyskuussa katsotuin kanava

MTV3-kanavan Koko ilta kotimaista -teema sai katsojilta hyvän vastaanoton. Syyskuussa MTV3 oli selvästi katsotuin kanava klo 19-22:30 välillä: koko väestössä kaupallinen katseluosuus nousi peräti 36 %:iin ja 10-54-vuotiaissa 30 %:iin. Toiseksi katsotuin kanava, Nelonen, tuli usean prosenttiyksikön MTV3:n perässä.

MTV:n ohjelmistosta uutis-, aamu- ja sääohjelmat tavoittivat eniten suomalaisia - yli 3,8 miljoonaa.

Sarjoista seuratuin oli päivittäisdraama Salatut elämät tavoittaen kuukauden aikana 2,5 miljoonaa. Kahden miljoonan tavoittavuuteen pääsivät myös uusi sarja Ota rahat ja juokse, keskusteluohjelma Enbuske, Veitola & Salminen, Subin leffat sekä Maajussille morsian. Ex-onnelliset ja Posse tavoittivat 1,5 miljoonaa eri suomalaista.

Posselle korkein kokonaiskeskikatsojamäärä

Yksittäisistä ohjelmajaksoista korkeimman kokonaiskeskikatsojamäärän*** sai Possen 17.9. ensiesitetty jakso (864 000). Ex-onnelliset 12.9. pääsi hyvin lähelle (838 000), samoin kuin 26.9. Maajussille morsian (820 000). Myös Salatut elämät rikkoi 800 000 rajan.

AVAlla katsotuin oli Ensitreffit alttarilla, joka tavoitti 1,1, miljoonaa katsojaa ja sai keskikatsojamääräksi yli puoli miljoonaa per jakso.

MTV Katsomossa suosituinta sisältöä päivittäisdraamat

MTV Katsomossa mainosrahoitteisia käynnistyksiä kertyi lähes 10 miljoonaa. Suosituimmat sisällöt olivat päivittäisdraamat Salatut elämät ja Emmerdale sekä syksyn viihdeohjelmista Posse, Ensitreffit alttarilla ja Exiä rannalla.

Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus (lokakuu = 1.-9.10., koko väestö = 4+ vuotiaat) ja comScore DAx MTV Katsomon käynnistykset

*tavoittavuus = vähintään 3 min yhtäjaksoista katselua

**paras katseluaika = 18.00-23.30

***kokonaiskeskikatsojamäärä = ensiesitys + uusinnat + tallennekatselu + MTV Katsomo katselu 

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme