Syysohjelmisto starttasi vahvasti

MTV MEDIAn tv-kanavilla ja Katsomossa on nähty elo-syyskuussa suosikkiohjelmien vahvoja startteja ja tehty katsojaennätyksiä. MTV MEDIAn tv-tarjonta on Suomen suosituinta. Yhteensä MTV:n kanavat tavoittivat syyskuun viikoilla 36-38 keskimäärin 4,2 miljoonaa (87 %) suomalaista viikossa.

MTV3:lla vahva syksyn aloitus

MTV3:n syysohjelmisto on aloittanut erittäin hyvin. Tanssii tähtien kanssa on jälleen syksyn katsotuin viihdeohjelma. Livelähetyksellä on ollut jo lähes miljoona katsojaa (22.9. 972 000) ja ohjelman viikkokatsojamäärä nousee yli 1,1 miljoonan.

Ohjelmakautta ja -paikkaa vaihtaneen Idolsin suosio on vakaa. Maanantaisin ja torstaisin MTV3:lla pyörivän sarjan keskikatsojamäärä on yli 600 000. Tänä vuonna sarja on saanut tavoitteiden mukaan lisää nuorempaa yleisöä.

Salatut elämät -sarjan pitää kotimaisen draaman kärkisijaa. Jaksojen viikkokatsojamäärä on yli 800 000.

Uusista ohjelmista Totuuden torvet aloitusjakso sai kolmella esityskerralla yli 700 000 katsojaa. Hell’s Kitchen Suomi kahdella esityskerralla 550 000. Ensimmäinen kiinnostaa enemmän lapsia ja heidän vanhempia, jälkimmäinen 25–44-vuotiaita aikuisia.

Koko Suomi leipoo

Koko Suomi leipoo yltää myös ensimmäisellä jaksollaan eri esityskerroin selvästi yli puolen miljoonan yleisön.

Brittidraama Broadchurchin aloitusjakso sai yli 400 000 katsojaa. Sarja on alle 55-vuotiaissa ulkomaisten draamojen kategoriassa syyskuun toiseksi katsotuin Housen jälkeen.

MTV3:n uutiset ovat sekä alkuillan että loppuillan katsotuimmat uutislähetykset alle 55-vuotiaissa. Kymmenen uutisten katsojamäärä on hieman korkeampi kuin viime syksynä, 500 000. Seitsemän uutiset saa keskikatsojamääräksi vajaa 400 000.

MTV3:n katseluosuus prime timessa on noussut syyskuun loppua kohti. Viikolla 38 se oli jo 26,5 % (25–54-vuotiaat). Katseluosuus syyskuussa tuleekin nousemaan edellisvuoden syyskuuhun verrattuna.

Ennätyksiä Subilla ja AVAlla

Julkkis Big Brother

Julkkis Big Brother alkaa teki Subilla kaikkien aikojen katsojaennätyksen, 817 000. Julkkis Big Brother on tavoittanut aiempaa laajemman yleisön ja ohjelman katsojamäärä on noin viidenneksen edellä viime vuotista "tavallista" Big Brotheria.

Erilaiset äidit 2013

Sub on syyskuussa prime timessa 15–44-vuotiaissa 15,5 %:n osuudella toiseksi katsotuin kanava MTV3:n jälkeen.

Myös AVAlla rikottiin katsojaennätys: Erilaiset äidit -aloitusjakso sai kaikkiaan 260 000 viikkokatsojamäärän. AVAn katseluosuus prime timessa 25–44-vuotiaissa naisissa on 3,6 %.

Katsomon hyvä vire jatkui syyskuussakin

Julkkis Big Brother -kilpailija Andy McCoy

Kesäkuukausina huippuvireeseen yltänyt Katsomo jatkoi syyskuussakin erinomaisella tasolla. Syksyn ohjelmiston startattua käynnistysmäärä nousi elokuusta 24 %, reiluun 9 miljoonaan.

Syyskuussa katsotuinta sisältöä olivat syksyiseen tapaan Julkkis Big Brother (yli 2 milj. käynnistystä) sekä Salatut Elämät.

Myös muut isot ilmiöt, kuten Tanssii tähtien kanssa ja Idols ovat aloittaneet hyvin nettikatselunkin valossa.

Syyskuussa tehtiin myös livekatselun uusi ennätys, kun koko päivän kestänyttä livestriimiä Costa Concordian nostosta käynnistettiin noin 100 000 kertaa.

Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus, 10+ vuotiaat (ellei toisin mainita), syyskuu 26.9. asti (1.9. – 19.9. lopulliset luvut, 20.9. – 26.9. yliyönluvut), prime time 18-23.30 tai 18-24, viikkokatsojamäärä = eri esityskertojen ja tallennekatselun summa / Katsomo-käynnistykset = ComScore DAx

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme