Viihdevoittoinen syksy

MTV:n kaupallinen katseluosuus nousi marraskuussa tämän vuoden huippulukemaan 53 prosenttiin (10–54-vuotiaat, prime time 18–24).

Eniten osuuden nousuun vaikutti vauhdikas viihdeohjelmisto, joka on vedonnut suomalaisiin. MTV3-kanavan katselu kasvoi etenkin nuorissa miehissä ja 25–44-vuotiaissa naisissa.

Ikisuositun Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelman suosio pysyy vakaana. Sen kokonaiskeskikatsojamäärä oli noin 1,1 miljoonaa per jakso.*

Syksyn uuden tulokkaan Possen viimeisimmät kolme jaksoa ovat yltäneet samaan huikeaan lukemaan 1,1 miljoonaa per jakso.*

Suosituin kaikista on kuitenkin Putous, joka sai uuden näyttelijäkaartin avulla keskimäärin 1,3 miljoonan yleisön per jakso.*

Noin 0,5–0,6 miljoonan yleisön saaneita ohjelmiakin oli MTV3:lla lukuisia: Suomen kaunein koti, Koko Suomi leipoo, Hjallis, Aku ja seitsemän ihmettä.

MTV.fin ja Katsomon kävijämäärät kasvoivat

MTV.fi sai syys-marraskuussa keskimäärin 2,2 miljoonaa eri kävijää per viikko. Viime vuoden syksyyn nähden kävijämäärä kasvoi neljänneksellä. Kävijöitä sivustolle ovat tuoneet etenkin syksyn isot TV-sisällöt.

MTV Katsomossa on syys-marraskuussa tehty lähes 35 miljoonaa käynnistystä. Kasvua viime syksyyn tuli yli niin ikään neljännes.

Eniten MTV Katsomossa on syksylläkin katsottu Salatut elämät -sarjaa, josta on tarjoilla viisi uutta jaksoa per viikko. Big Brother ja Iholla-sarja saivat syys-lokakuussa paljon katselua, marraskuussa ohi nousivat tv:ssäkin miljoonayleisöihin yltäneet Posse ja Putous.

Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus ja comScore Dax MTV Katsomon katselu (ilmaissisältö).

*Kokonaiskeskikatsojamäärä pitää sisällään kaikki esityskerrat tv:ssä, tallennekatselun ja katselun Katsomossa.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme